۱۰ پروژه آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری آماده بهره برداری شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در حوضه‌های آبخیز استان آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیمحمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در حوضه‌های آبخیز استان آماده بهره برداری است.

او افزود: بند سنگی ملاتی بن و پروژه تورکینست کرسنک در شهرستان بن با ۶ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال و ۲ بند سنگی ملاتی در مصطفی آباد و قلنگان و بند خاکی فرخشهر در شهرستان شهرکرد با ۶ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از جمله این پروژه هاست.

محمدی اضافه کرد: سد خاکی قلعه تک، بند سنگی ملاتی دستنا و بند سنگی گابیونی کاوند در شهرستان کیار با ۱۷ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال اعتبار و پروژه تورکینست گنج و بند سنگی ملاتی دهگاه در شهرستان لردگان با ۵ میلیارد و ۳۹۲ هزار میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در استان چهارمحال و بختیاری است.


بیشتر بخوانید


به گفته او؛ طی سال گذشته احداث ۳۵ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری شامل ۹ سازه خاکی، ۳ سازه گابیونی و ۲۸ پروژه سنگی ملاتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوضه‌های آبخیز استان آغاز گردید و هم اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.