بسته اخبار حوادث ۲۹ شهریورماه ۹۹؛

پایان کار اشرار سابقه دار در دلگان / شناسایی عامل ایجاد مزاحمت درفضای مجازی

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۹ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۹ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۳ شرور سابقه دار در دلگان 

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از دستگیری ۳ شرور سابقه دار این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"غلامرضا نورا گفت: با اعلام گزارش‌های متعدد مردمی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر مزاحمت‌ها و شرارت‌های متعدد افرادی در یکی از محله‌های شهرستان، بررسی موضوع با هماهنگی مرجع قضائی در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با تکمیل تحقیقات تخصصی پلیس و بررسی جرائم و شرارت‌های این افراد از جمله حمل سلاح گرم، ایجاد نزاع و درگیری‌های مسلحانه، زورگیری و قدرت نمایی با سلاح و ایجاد رعب و وحشت عمومی، پرونده‌ای جامع تشکیل و با دستور قضائی عملیات دستگیری این افراد آغاز شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در فرایند رسیدگی به این پرونده منزلی که این افراد به عنوان پاتوق خود استفاده می‌کردند و محلی برای تجمع دیگر دوستان ناباب این افراد شده بود و بازتاب نارضایتی‌های مردمی را به همراه داشت، شناسایی شد.

سرهنگ نورا تصریح کرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه این افراد دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان در پایان با تأکید بر برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم وامنیت جامعه از مردم خواست تا هرگونه قدرت نمایی و آزار و اذیت اراذل و اوباش در سطح جامعه را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مجرمان و هنجار شکنان برخود قانونی صورت پذیرد.

سرهنگ نورا، با اشاره به کشف ۲ قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات از مخفیگاه متهمان، عنوان کرد: تحقیقات از اشرار مذکور در خصوص سایر جرائم ارتکابی در حال انجام است و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

شناسایی عامل تهدید و ایجاد مزاحمت برای یک شهروند در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی عامل تهدید و ایجاد مزاحمت برای یک شهروند در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی  گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مدتی است که شخصی ناشناس با ارسال پیام‌های تهدید آمیز در فضای مجازی، برای او ایجاد مزاحمت می‌کند موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از اخذ اظهارت شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم در کمترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی قضائی به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ ثمره حسینی اظهار داشت: متهم که زنی ۳۲ ساله بود، پس از روبه رو شدن با ادله پلیس به بزه انتسابی خود به دلیل اختلافات شخصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت، تصویر و یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی، منتشر و در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا به پرداخت جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

انهدام باند سارقان موتورسیکلت در هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای موتورسیکلت، با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، با شیوه وشگرد‌هایی مشابه موضوع شناسایی و دستگیری عوامل این سرقت‌ها در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات تخصصی، ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت را در سطح شهرستان شناسایی و در یک عملیات ضربتی این سارقان را داخل مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون تصریح کرد: سارقان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به بزه انتسابی خود نداشتند در تحقیقات تکمیلی به ۴ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ شهرکی با اشاره به معرفی متهمان به مراج قضائی از عموم شهروندان خواست: ضمن رعایت نکات امنیتی و هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انهدام باند ۳ نفره سارقان احشام در"فنوج"

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از دستگیری ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت احشام با ۱۳ رأس دام مسروقه خبر داد.

سرهنگ "احمد گرجی تبار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان فنوج، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان، در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ گرجی تبار افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی در پی تحقیقات خود، با انجام یک سری اقدامات تخصصی یکی از سارقان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۱۳ راس دام مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج تصریح کرد: متهم دربازجویی‌های تکمیلی و فنی پلیس، به ۳ فقره سرقت احشام با همدستی ۲ نفر از دوستان خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری دیگر همدستان سارق خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ گرجی تبار در پایان به منظور پیشگیری از وقوع سرقت‌های احشام به دامداران عزیز توصیه کرد: تا ضمن تجهیز محل نگهداری احشام خود به تجهیزات پیشگیری از سرقت، از راه دادن افراد ناشناس تحت عنوان خریدار دام به محل نگهداری احشام خودداری و در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های ناشناس در اطراف محل نگهداری دام، سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در "ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" از کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "محمود سعادتی  گفت: روز گذشته مأموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) "ایرانشهر" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر-بم" به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۲۵ تن شکر قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر " بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۲ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال برآورد شده است،

سرهنگ سعادتی خاطر نشان کرد: در این رابطه کامیون توقیف و یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

او در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زند، از شهروندان خواست: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، هر گونه فعالیت غیر قانونی سودجویان را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جمع آوری ۱۹ خرده فروش و معتاد متجاهر در هیرمند

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری ۱۳ معتاد پرخطر ودستگیری ۶ خرده فروش در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ حسینعلی سنچولی  گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان هیرمند به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از شناسایی چند پاتوق معتادان پرخطر با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۱۳ نفر معتاد پرخطر و ۶ نفرخرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروری تحویل کمپ ترک اعتیاد شهرستان شدند.

سرهنگ سنچولی با تقدیر از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار