روسیه: اتحادیه اروپا در سیاست خود در قبال بلاروس بازنگری کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام اینکه بروکسل به واقعیت‌های سیاسی داخلی بلاروس احترام نمی‌گذارد از اتحادیه اروپا خواست تا به سیاست‌های داخلی این کشور احترام بگذارد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار بازنگری اتحادیه اروپا در سیاست‌های خود در قبال بلاروس شد.

ماریا زاخارووا روز شنبه اعلام کرد بروکسل به واقعیت‌های سیاسی داخلی بلاروس احترام نمی‌گذارد و ضمن اجرای سیاست‌های خود، شرط می‌گذارد تا دولت‌ها را از طریق تحریم، فشار و پروپاگاندا جایگزین کند.

دیپلمات وزارت خارجه روسیه افزود: متأسفانه، بلاروس تنها نمونه در این زمینه نیست. ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که در سیاست‌های خود در دوره کنونی، که منجر به فرسایش اساس قانون نظام بین المللی و در مورد بلاروس مانع عادی‌سازی اوضاع در آن می‌شود، تجدیدنظر کند.

زاخارووا همچنین تحریم‌های احتمالی اروپا علیه دولت بلاروس را در مغایرت با اهداف برقراری ثبات، گفت‌وگو و کاهش تنش دانست. این مقام روس تاکید کرد: موضع ما در مورد سازوکار تحریم‌های مورد استفاده اتحادیه اروپا کاملاً شناخته شده است. از نظر حقوق بین الملل (تحریم بلاروس) غیرقانونی و دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی است.

پیش از این نیز سخنگوی کرملین با تاکید بر عدم مداخله کشور‌ها در امور داخلی بلاروس، یادآوری کرد: ما خواهان آن هستیم که اتفاقات روی‌داده در این کشور در چارچوب قانون حل و فصل شود.

حدود چند هفته است که اعتراضات در بلاروس به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام شد.

اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و سران مخالفان این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرده است معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار