آیت الله فلاحتی:

منطقه حیران جزء جدایی ناپذیر گیلان است

نماینده ولی فقیه در گیلان، منطقه حیران را جزء جدایی ناپذیر این استان دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش از مردم گیلان عذرخواهی کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته در سفر یک روزه به بندر آستارا و در شورای اداری این شهرستان مرزی، حیران را جزء جدایی ناپذیر استان گیلان دانست و گفت: این منطقه از گذشته متعلق به گیلان بوده است.

او با اشاره به اشتباه وزارت آموزش و پرورش در کتاب حسابان پایه دوازدهم در خصوص نامگذاری منطقه حیران به نام استان اردبیل افزود: احساسات و عواطف مردم گیلان در این قضیه جریحه دار شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از ملت انقلابی شهرستان آستارا عذرخواهی کند، اظهار داشت: هرچه سریعتر باید شاهد اصلاح این موارد در آموزش و پرورش باشیم.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: ناسیونالیستی فکر نمی‌کنیم و ایران را متعلق به تمام مردم کشور می‌دانیم، اما این عمل آموزش و پرورش سبب جریحه دار کردن افکار و اندیشه مردم منطقه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا هم در این نشست اشتباه پیش آمده در کتاب حسابان پایه دوازدهم را موجب نگرانی مردم آستارا اعلام کرد و گفت: از مسئولان ارشد گیلان می‌خواهیم تذکرات لازم را به وزیر آموزش و پرورش داده و صدا و سیمای گیلان نیز با برنامه سازی از این منطقه زیبا از گیلان، آن را بیش از گذشته به مردم کشور نشان دهد.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: کتاب‌های آموزشی مدارس باید بدون اشتباه و مشکل باشد و تحریف بدیهیات در کتاب‌های مدارس بسیار زشت است، چون این اشتباهات واقعیات را عوض نکرده، اما حساسیت‌ها را افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش باید تضمین دهد تا شاهد تکرار این اشتباهات نباشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اون بنده خدا ها هم تقصیری ندارند وقتی سرتاسر مسیر تابلوها حوزه استحفاظی راه و شهرسازی اردبیل و یا هلال احمر نمین اردبیل خودنمایی میکند خود ما هم گمان میکنیم این منطقه متعلق به اربیل هست اگر فقط نگهداری ای جاده به عهده اردبیل هست لطفا به اصلاح این تابلوها اقدام کنید و حداقل اسم استارا و گیلان را درایتابلوها بیاورید