زرین آمیزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک میلیون و ۱۲ هزار نفر در کنکور سراسری ۹۹ مجاز شدند

سخنگوی سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شده‌اند.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده در آزمون سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ کارت پرینت شده است که تفاوت آن ۱۴۵ هزار و ۷۸۴ کارت بود.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه درباره تعداد داوطلبان مجاز شده به انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کنکور سراسری، گفت:  در کنکور گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۳۵ هزار و ۴۲۰ نفر  و در گروه علوم تجربی تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شده‌اند، گفت: در گروه علوم انسانی تعداد ۳۱۴ هزار و ۷۱ نفر، گروه هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی هم تعداد  ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

او در ادامه گفت: تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بوده اند. داوطلبان مجاز می‌توانند از چهارشنبه ۲ مهرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ گفت: ظرفیت پذیرش برای این رشته ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.