فاضلاب سفارت آمریکا و مقر ناتو به رودخانه کابل می ریزد

رسانه های افغانستان گزارش دادند که فاضلاب سفارت آمریکا و مراکز نظامی ناتو در افغانستان، هر روز به آب‌های رودخانه کابل می‌ریزد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه های افغانستان گزارش دادند که فاضلاب سفارت آمریکا و مراکز نظامی ناتو در افغانستان، هر روز به آب‌های رودخانه کابل می‌ریزد.

مقامات افغانستان می‌گویند که تنها تصفیه خانه دولتی در کابل، تقریبا دو سال است که به دلیل عدم حفظ و مراقبت غیر فعال است و این باعث شده که فاضلاب تصفیه نشده در رودخانه کابل ریخته شود و سلامتی هزاران خانواده به خطر بیفتد.

ماهانه دستکم ۲۱ هزار گالن فاضلاب خام از توالت‌های سیار سفارت آمریکا در تصفیه خانه مکروریان خالی می‌شود و سپس به گفته مقامات افغانستان و نماینده شرکت پیمان‌کار «اوریکس-افغانستان» که فاضلاب و زباله سفارت آمریکا را تخلیه می‌کند، تصفیه خانه مکروریان فاضلاب تصفیه نشده را به رودخانه پمپ می‌کند.

به گفته شرکت «ملکه و رفا» که برای دفاتر ناتو در شهر کابل و میدان هوایی بگرام خدمات ارائه می‌کند، هر ماه حدود ۱۲ هزار گالون فاضلاب از نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف به این رودخانه ریخته می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.