برگزاری پویش قرآنی جلوه‌های نورانی در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری پویش قرآنی جلوه‌های نورانی در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،استعدادیابی، ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با آموزه‌های قرآنی را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباوری شکوفا خواهد شد.

رنجبربا اشاره به اجرای این پویش همزمان با گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس در مدارس با نیاز‌های ویژه استان اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

او با بیان اینکه این پویش با هدف آشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی وعلاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار می‌شود، افزود: دانش آموزان می‌توانند با تهیه فیلم‌های دو تا سه دقیقه‌ای از تلاوت، تفسیر، یا با کشیدن تصویر‌ی ازقصه‌های های قرآنی در این پویش مشارکت کنند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآنی طراحی شده، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیراست.

او با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی گیرند، افزود: امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها بتوانیم با ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن به اهداف مد نظر دست یابیم.

رنجبر همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و تأکیدکرد:همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

او با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وتأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی افزود: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.