بلوغ زودرس، ره آورد فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

گاهی تقلید کورکورانه کودکان در آنچه که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند می‌تواند به بلوغ زودرس برای آن‌ها ختم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: گاهی تقلید کورکورانه و کودکانه آنچه در فیلم‌ها می‌بینند، آرام آرام، کودکان را به سمت لذت‌هایی می‌برد که نتیجه اش همان بلوغ زودرس خواهد شد.

او افزود: حال و روز یک جامعه ماحصل تلاش گذشتگان است و آینده نه چندان دور آن بستگی به حال جوانانی دارد که اکنون میراث دار داشته‌ها هستند.

سرهنگ ساداتی گفت: بد سرپرستی فرهنگی والدین و از طرفی مهاجرت فرارگونه جوانان از فرهنگ بومی مذهبی خود، شکاف عظیمی در راه پیشرفت جامعه به سوی آرمان‌های ملی باز می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: مهم‌ترین ابزار دشمن برای سلطه فرهنگ بیگانه که ما از آن به عنوان فرهنگ غربی یا فرهنگ مهاجم یاد می‌کنیم، ابزار رسانه‌ها یا همان شبکه‌های ماهواره‌ای یا شبکه‌های اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید 

او افزود: برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای برای همه اعضای خانواده تور‌های فکری پهن کرده و با پیام‌های ضد فرهنگی به دنبال اهداف خود هستند و بیشترین سرمایه گذاری را بر فکر کودکان انجام دادند.

سرهنگ ساداتی گفت: با کودکان باید به زبان خودشان صحبت کرد تا انگیزه هایشان را برای همراهی بیشتر جلب کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران افزود: شاهد رشد قارچ گونه برنامه‌های ویژه کودکان در شبکه‌های ماهواره‌ای هستیم و حتی برخی از برنامه‌های بزرگسالان در میان انیمیشن کودکانه جای گرفته اند.

او با بیان اینکه کودک تا سنین ۵ یا ۶ سالگی قدرت تشخیص یا تفکیک واقعیت از افسانه را ندارد و آنچه می‌بیند برایش حکم یک آموزش را دارد، ادامه داد: ماهواره آموزشگاهی بوده که به او ارزش‌های جدید، سبک زندگی جدید، علایق جدید و ارتباط جدید را یاد می‌دهد در اینجا کودک با دیدن و شنیدن صحنه‌ها و دیالوگ‌هایی که در محیط پیرامونش نبوده است، آشنا شده و الگو می‌گیرد.

بلوغ زودرس را جدی بگیرید

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: بلوغ زودرس می‌تواند به عنوان یک بیماری که شاید بیشترین بروز را در عصر ما دارد، مورد توجه قرار گیرد و والدین و خانواده‌ها باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند.

او افزود: اختلالات خلقی و شخصیتی در افرادی که دچار بلوغ زودرس می‌شوند بیشتر مشاهده شده و بلوغ زودرس فرد را زودتر از موعد با استرس‌های مربوط به دوره جوانی روبه رو می‌کند.

سرهنگ ساداتی گفت: بلوغ زودرس ارتباطات اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی در برخی موارد موجب انزوای نوجوان می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: ایجاد رابطه صمیمانه با فرزندان از سوی والدین و توجه به نقش معلمان در جلوگیری از بروز رفتار‌های نابهنجار و مخرب می‌تواند به کاهش آسیب‌های نوجوان کمک کند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار