در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بُعد انسانی دفاع مقدس در خاطرات کادر درمان موج می‌زند

یک نویسنده گفت: خاطرات کادر درمان در دوران دفاع مقدس می‌تواند دستمایه خوبی برای نگارش کتاب باشد.

منیژه آرمین نویسنده، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت خاطره‌نویسی در ادبیات دفاع مقدس گفت: به شخصه اتفاقات بسیار شیرین و جالبی را در کتاب‌هایی که به نقل خاطرات دفاع مقدس پرداخته‌اند، خواندم. حضور پرستاران در جبهه‌ها بخشی از دفاع مقدس ماست؛ خدمات پرستاران و کادر پزشکی در دوران جنگ تحمیلی موضوع مهمی برای پرداخت در کتاب های خاطره است. توجه به بعد عاطفی و انسانی جنگ که زیر پوست خاطرات کادر درمان آن دوران وجود دارد، مهم است. 


بیشتر بخوانید


او افزود: هر اتفاقی جای پیشرفت و توسعه دارد. حتماً در خاطره نویسی دفاع مقدس هم نکات نامکشوفی وجود دارد که باید با دقت بیشتری به آن پرداخته شود. هر رویدادی از جمله دفاع مقدس، زوایا و ابعاد مختلفی دارد که باید در نقل و نگارش آن دقت نظر داشت.

این نویسنده اظهار کرد: هم در زمینه موضوعات و هم نحوه نگارش در خاطره نویسی دفاع مقدس جای کار زیادی وجود دارد. در خاطره نویسی به جای پرداختن به حادثه باید حواشی و روابط انسانی که در آن حادثه وجود دارد، نیز بیان شود. باید بیشتر از بعد روانشناسی به این روابط انسانی و حواشی در خاطره نویسی دفاع مقدس پرداخته شود.

آرمین بیان کرد: اگر اثری در زمینه خاطره‌نویسی نوشته شود که قوی باشد و در آن عاطفه جریان داشته باشد، حتماً نسل جوان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. کیفیت اثری که در زمینه خاطره نویسی نوشته شده است، در استقبال جوانان از آن تأثیر دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار