مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد از برنامه‌های این سازمان برای روز سه شنبه اول مهر ماه که به عنوان روز جهانی بدون خودرو نام گذاری شده است، می گوید.

محمد مرزبان، مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: به منظور حفظ هوای پاک، روز سه شنبه اول مهرماه ١٣٩٩ به عنوان روز جهانی بدون خودرو نام گذاری شده است.

او افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، پارکینگ شهرداری در این روز مسدود است و هیچ خودرویی پذیرش نمی‌شود و کارمندان موظفند از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه استفاده کنند.

مرزبان ادامه داد: با توجه به لزوم استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این روز، مراتب از سوی استانداری به سایر دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ می‌شود.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز، رایگان بودن استفاده از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی و برگزاری همایش دوچرخه سواری با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۶/٣٠ تا هشت صبح است.

او با اشاره به مسدود بودن خیابان قیام از ساعت ١۶ تا ٢٢ روز اول مهرماه به منظور اجرای برنامه های این روز، گفت: نیرو‌های پلیس راهور نیز در این روز با دوچرخه تردد می کنند.

مرزبان تصریح کرد: همچنین حدفاصل میدان امام حسین تا باهنر و میدان شهید بهشتی و چهارراه شهدا مسیر ایمنی برای حرکت دوچرخه سواران در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در پایان اضافه کرد: نصب تبلیغات مربوط به روز جهانی بدون خودرو بر روی بدنه اتوبوس‌ها، ساخت کلیپ‌های آموزشی و تجلیل از کارمندان دوچرخه سوار شهرداری نیز در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.