بسته اخبار حوادث امروز ۳۰ شهریور ۹۹؛

آتش سوزی در خوابگاه دانشجویی رشت/ زلزله ۳ ریشتری در رودبار

آتش سوزی یک خوابگاه دانشجویی، وقوع سیل، زلزله ۳ ریشتری و گم شدن ۲ کوهنورد از مهم‌ترین حوادث امروز استان گیلان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (یک شنبه ۳۰ شهریور ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهار آتش سوزی خوابگاه دانشجویی در رشت

شهرام مومنی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: خوابگاه دانشجویی دخترانه در بلوار شهید بهشتی رشت دچار حریق شد.

او افزود: این حادثه بامداد امروز به مرکز ستاد فرماندهی این سازمان اطلاع داده شد که ۱۹ آتش نشان به همراه ۷ دستگاه خودروی اطفایی به محل حریق اعزام و آتش سوزی را مهار کردند.

رئیس آتش نشانی رشت علت حادثه را اتصالی سامانه سیم کشی برق دستگاه سرمایشی انبار کتابخانه خوابگاه اعلام و تصریح کرد: مأموران آتش نشانی تنها دانشجوی خوابگاه را از میان آتش و دود به سلامت خارج کردند.

زلزله رودبار را لرزاند

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳ ریشتر جیرنده رودبار را لرزاند.

عمق این زمین لرزه که ساعت ۱۱ و ۱۷ دقیقه امروز رخ داد، ۱۰ کیلومتری زمین بود.

وقوع سیل در تالش

بارش شدید باران که از دیشب در تالش آغاز شد، موجب جاری شدن سیل و خسارت به بخش‌های از مناطق شهری و روستایی شد.

ایرج شاهی، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان تالش گفت: این سیل موجب تخریب منازل و پل‌های ارتباطی چند روستا شد و آب، برق و گاز برخی مناطق روستایی و شهری این شهرستان را قطع کرده است.

او با بیان اینکه سیل تالش خسارت جانی نداشت، ادامه داد: میزان خسارت سیل در حال بررسی است.

گم شدن ۲ کوهنورد در ارتفاعات ماسوله

امین حاجتی، سرپرست هیئت کوهنوردی فومن از گم شدن ۲ کوهنورد در ارتفاعات ماسوله خبر داد و گفت: این ۲ کوهنورد ۵۵ و ۳۸ ساله که اهل تهران و گیلان بودند، از پنجشنبه به ارتفاعات ماسوله عزیمت کردند، اما هنوز باز نگشته اند.

او با اشاره به اینکه ۲ گروه ۶ نفره کوهنورد، برای پیدا کردن کوهنوردان گمشده، جستجو می‌کنند، افزود: به دلیل نامشخص بودن منطقه عزیمت این ۲ نفر، پیدا کردن آنها مشکل است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.