مسیر راه آهن تهران – یزد – کرمان به ویژه بخش راه آهن یزد به کرمان در کیلومتر ۹۴۰ پس از گذشت ۳۰ سال بازسازی می‌شود.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معینی مدیرعامل  شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن  با بیان اینکه راه آهن پس از گذشت چند سال و عبور و مرور قطار‌های باری و مسافری متعدد، دچار خستگی و استهلاک می‌شود  گفت: استهلاک این مسیرها بستگی به میزان استفاده از هر مسیری دارد و روسازی ریلی اعم از ریل – تراورس – بالاست و غیره باید اصلاح و نوسازی شوند.

مدیرعامل تراورس با بیان اینکه  مسیر راه آهن تهران – یزد – کرمان به ویژه بخش راه آهن یزد به کرمان در کیلومتر ۹۴۰ پس از گذشت چندین سال (نزدیک به ۳۰ سال) تا خود شهر کرمان در کیلومتر ۱۱۰۰ دچار خستگی و خرابی‌های متعدد شده  است، گفت: این مسیرها  نیاز به یک بازسازی و نوسازی کامل داشت تا شاهد افزایش ایمنی و کاهش سوانح ریلی و همچنین افزایش سرعت قطار باشیم.

به گفته این مقام مسئول این اقدامات زمینه ساز  راحتی و ایمنی به همراه کاهش زمان مسافرت  است.

معینی بیان کرد: این اقدامات در شهریور ماه ۱۳۹۹ توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) که بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت ریلی غرب آسیاست آغاز شده است.

او با بیان اینکه  این شرکت با به کارگیری نیرو‌های متخصص و متعهد خود به صورت شبانه روزی با استفاده از امکانات ویژه و منحصر به فرد و ماشین آلات اختصاصی اقدام به انجام این عملیات مهم کرده است، افزود: بدین صورت که در زمان مشخص کل خطوط در حال بهره برداری و قدیمی باید به صورت روزانه و با متراژ مشخص جمع آوری شده و خطوط جدید و نو جایگزین می‌شود تا سیر قطار‌های مسافری و باری بدون توقف و با برنامه مشخص انجام پذیرد.

او اضافه کرد: این امر اتفاق مهم و تاثیرگذاری است که در مسیر راه آهن جنوب شرق کشور در حال اجراست و ان شاء الله به زودی بخش قابل توجهی از مسیر بازسازی خواهد شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار