فرماندار دشت آزادگان:

موانع صادرات کالا باید از سوی کشور عراق رفع شود/ صادرات در ۲ روز از هفته مطلوب نیست

سیلاوی با اشاره به نبود شرایط صادرات روزانه کالا از سوی عراق گفت: کشور همسایه باید موانع صادرات را رفع کند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نشست مشترک با مسئولان کشور عراق در شهر شیب برگزار شد، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشور‌های دنیا، پایانه تجاری در مرز چذابه از سوی عراقی‌ها بسته شد.

او با اشاره به پیگیری‌های مکرر و برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان عراق در استان میسان برای بازگشایی مرز تجاری چذابه و از سرگیری صادرات کالا از استان خوزستان به این کشور، افزود: در ۳۱ مردادماه و با توافق انجام شده مبنی بر رعایت نکات دقیق بهداشتی مربوط به کنترل کرونا، اولین کامیون حامل کالا‌های صادراتی به سوی عراق حرکت کرد.

سیلاوی بیان کرد: در روز‌های ابتدایی از سرگیری صادرات کالا پس از ماه‌ها توقف، مقرر شد این عملیات به صورت هفتگی انجام شود، اما به علت نبود توانایی‌ها و امکانات موجود در مرز عراق، شرایط برای صادرات روزانه وجود نداشت و تصمیم بر انجام صادرات در ۲ روز در هفته اتخاذ شد.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه در اولین روز، ۲۰ کامیون حامل کالا‌های صادراتی تولید ایران راهی کشور عراق شدند، اظهار داشت: هدف ما رونق صادرات است و با پیگیری‌های انجام شده، شاهد عبور ۲۰۰ کامیون طی یک روز کاری نیز بودیم و با توجه به ظرفیت‌های مطلوب در پایانه مرزی چذابه امکان صادرات کالا به میزان بیشتری نیز وجود دارد.

نماینده عالی دولت در دشت آزادگان تصریح کرد: با جلساتی که با مسئولان عراقی برگزار شده، تلاش می‌کنیم تعداد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی را به ۶۰۰ دستگاه برسانیم، چراکه ظرفیت چذابه بسیار خوب است و علیرغم مشکلاتی که پارسال به دلیل وقوع سیلاب گریبان استان را گرفت، بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات به کشور عراق را شاهد بودیم.

سیلاوی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در صدد هستیم در ۶ ماه باقیمانده از سال ۹۹، با همکاری طرف عراقی و رفع کاستی‌ها در مرز چذابه از سوی کشور همسایه کاهش میزان صادرات در روز‌های کرونایی و بسته بودن مرز را جبران کنیم و میزان صادرات را به حد مصوب برسانیم و به نحو احسن صادرات کالا را انجام دهیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.