رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس:

رویکرد موکب‌های حسینی فارس در دوران کرونا تغییر کرد

قاسمی با اشاره به تغییر رویکرد موکب‌هایی که سال‌های گذشته در اربعین حسینی تشکیل می‌شد، گفت: این موکب‌ها در قالب‌های مختلف به موکب سلامت، مهربانی، پویش مهر و حرم عشق تبدیل شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان فارس در جلسه ستاد اربعین حسینی استان فارس، گفت: سال گذشته ٦٨ موکب از استان فارس به ظرفیت یکصدهزار نفر، زائران اربعین حسینی را تحت پوشش شبانه روزی قرار دادند.

او افزود: امسال نیز این موکب‌ها در قالب‌های مختلف و در وضعیت کرونایی به موکب سلامت برای تهیه اقلام بهداشتی، موکب مهربانی برای توزیع کمک‌های معیشتی به میزان ١٨ هزار بسته، پویش مهر اربعین برای جمع آوری اقلام تحصیلی دانش اموزان و موکب حرم عشق برای ساخت صحن جدید حرم مطهر امام حسین (ع) اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در فارس همچنین به انجام زیارت نیابتی برای هم‌استانی‌ها در روز اربعین اشاره کرد و افزود: صحن امام حسین (ع) در حال ساخت است و از ظرفیت موکب‌ها در این ساخت بخشی از این صحن استفاده خواهد شد.

علیرضا زینلی، مدیرکل حج و زیارت فارس نیز در این جلسه با اشاره به این موضوع که سال گذشته ۲۲۵ هزار نفر از فارس به کشور عراق برای حضور در مراسم اربعین حسینی اعزام شدند، گفت: تلاش کردیم تا اطلاع رسانی‌های لازم مبنی بر اینکه شرایط کرونایی اجازه برگزاری این مراسم همانند سال‌های قبل را نمی‌دهد، انجام دهیم.

او افزود: به ١٥٠ دفتر زیارتی استان اعلام کرده‌ایم که به صورت خوشه‌ای اطلاعات درست و دقیق را به مردم برسانند، چرا که عده‌ای همیشه سوء استفاده و مردم را تشویق می‌کنند که باید جلوگیری کرد تا مشکلی در این باره ایجاد نشود.

زینلی با بیان اینکه اگرچه امسال مراسم پیاده روی اربعین حسینی نداریم، اما مردم خوبی داریم، گفت: برنامه‌هایی چون؛ نوشتن مقاله، اربعین با خیرین و تداوم برنامه مساوات و ... در دستور اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار