پیکر آیت‌الله هاشمی‌گلپایگانی در قم به خاک سپرده شد

پیکر آیت الله سید‌هاشم هاشمی‌گلپایگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در حرم حضرت معصومه (س)خاکسپاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،پیکر آیت‌الله سید‌هاشم هاشمی‌گلپایگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم امروز پس از اقامه نماز آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) در جوار مرقد شهید مطهری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه سال‌های اخیر از بیماری پارکینسون رنج می‌برد و به دلیل وخامت بیماری دیروز دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله سید هاشم هاشمى گلپایگانى در سال ۱۳۲۸ هجرى شمسى در نجف اشرف به دنیا آمد، سال ۱۳۴۰ هجرى شمسى و در سن ۱۲ سالگى وارد حوزه علمیه شد، سال ۱۳۵۰ هجرى شمسى از دانشگاه فقه فارغ التحصیل شد و در حوزه نجف مقدمات و سطوح را به پایان رساند و در دروس خارج فقه و اصول مرحوم آیت الله خویى و آیت الله سیستانى حاضر شد که بعضى از تقریرات درس ایشان به چاپ رسیده است. (تعارض ادله شرعیه)

این عالم ربانی چند ماه در زندان هاى صدام اسیر بود و پس از آن در سال ۱۳۵۹ هجرى شمسى به قم آمد و در حوزه علمیه قم در درس هاى خارج فقه و اصول مرحوم آیات عظام گلپایگانى، حسینی شاهرودی، وحیدخراسانى و میرزا جواد تبریزى حاضر شد و نیز از همان زمان درس‌هاى سطح و خارج فقه و اصول را تدریس می‌کرد.

تالیفات زیادی در علوم مختلف از جمله فقه، اصول، تاریخ و کلام از این استاد برجسته حوزه علمیه به جای مانده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار