نزاع و درگیری در مازندران کاهش یافت

۹ هزار و ۹۵۰ معاینه نزاع از ابتدای فروردین امسال تا پایان مرداد در مازندران انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۹ هزار ۹۵۰ معاینه نزاع از ابتدای فروردین تا پایان مرداد در مازندران انجام شد، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشت.

او افزود: ۶ هزار ۴۶۰ نفر از مراجعه کنندگان معاینات نزاع در مازندران آقا و بقیه خانم بودند.

دکتر عباسی گفت: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با  یک هزار و ۹۶۰، بابل با  یک هزار و ۳۵۹ و آمل با یک هزار و ۱۰۳ نفر و کمترین موارد نزاع به شهرستان فریدونکنار با ۱۱۲ نفر ثبت شد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد:بیشترین نزاع گزارش شده در تیر ماه با ۲ هزار و ۳۹۲، مرداد با ۲ هزار و ۲۲۵ و خرداد با ۲ هزار و ۹۸ و اردیبهشت با یک هزار و ۹۹۳ مورد و کمترین نزاع  در  فروردین ماه با ۱۲۵۱ مورد بوده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، افزود: برخی افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شوند که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آن‌ها گواهی صادر می‌شود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین می‌توان میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.