سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

داروی گیاهی کرونا ممکن است به زودی مجوز بگیرد

سازمان جهانی بهداشت درباره نتیجه‌بخش بودن داروی گیاهی آفریقایی که نامزد داروی کروناست، ابراز امیدواری کرد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت درباره یک داروی گیاهی آفریقایی که یکی از نامزدهای داروی کروناست، اظهار امیدواری کرد.

سازمان جهانی بهداشت در خصوص داروی کرونا پروتکلی را تصویب کرد که انجام آزمایشات روی دارو‌های گیاهی آفریقایی را به عنوان روش‌های درمانی بالقوه برای ویروس کرونا و سایر بیماری‌های اپیدمی تنظیم می‌کند.

این سازمان ادامه داد: این گیاه آفریقایی در مرحله سوم آزمایشات خود قرار دارد  و در دو مرحله قبلی خود موفق عمل کرده است.

پروپر توموسمی، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت: اگر کارآمدی و ایمنی این گیاه برای کرونا تثبیت شود، سازمان جهانی بهداشت دستور تولید و استفاده عمومی از این دارو را صادر می‌کند.

توموسمی افزود: ظهور کووید ۱۹ مانند شیوع ابولا در غرب آفریقا نیاز به سیستم‌های ایمنی قوی را برجسته و برنامه‌های تحقیق و توسعه از جمله طب سنتی را تسریع کرده است.

سازمان جهانی بهداشت گفت: کمیته متخصص با همکاری مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا و کمیسیون اتحادیه آفریقا تشکیل شده است. این کمیته بر امور اجتماعی و شرایط انجام مرحله سوم در آفریقا نظارت می‌کند و نتایج آن را به دقت بررسی می‌کنند.

این ایده‌ استفاده از داروی‌ گیاهی اولین بار توسط رئیس جمهور مادگاسکار اعلام شد. رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که با استفاده از گیاه درمنه می‌توان در برابر ابولا مقاوم شد و همین باعث افزایش توجهات جهانیان به گیاهان دارویی آفریقا شد. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار