ضرورت خود مراقبتی در روز‌های سخت کرونایی

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از روزهای سخت کرونایی پیش رو و تداخل آن با آنفلوآنزا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر عاطفه سمایی ,معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد،گفت:با توجه به شروع فصل پاییز واحتمال افزایش شیوع ویروس کرونا و سایر بیماریهای فصلی مانند آنفلوآنزا,سرماخوردگی و آلرژی با ضرورت بستری شدن بیماران مبتلا به این بیماری ها مواجه هستیم.

سمایی افزود:خطر افزایش بیماری کرونا و تداخل آن با آنفلوآنزا بسیار جدی است و مردم باید خود مراقبتی جدی بگیرند و از خود درمانی پرهیز کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه ترکیب کرونای جدید با هر یک از این بیماری ها می تواند بر شدت بیماری و پیچدگی آن بیفزاید،اضافه کرد: در شرایط کنونی پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است .

سمایی تصریح کرد: همشهریان لازم است در صورت وقوع بیماری، بلافاصله به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با ابراز تاسف از خود درمانی های عجیب و غریب و مصرف ترکیبات ناشناخته به جای دارو و پرهیز غیرمنطقی برخی بیماران از مراجعه و بستری در مواردی که پزشک صلاح می داند،یادآور شد: تاوان این رفتارهای غیرحرفه ای و درمان های غیرعلمی را همه جامعه باید بپردازند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه بیان کرد: بررسی ها نشان می دهند که همزمانی و همپوشانی ابتلا به بسیاری از این بیماری ها با کرونا، منجر به سیر تهاجمی بیماری شده و گاه چند ساعت تعجیل در بستری و درمان بیمار می تواند تعیین کننده باشد.

سمایی همچنین گفت: شش ماه دوم سال۱۳۹۹ در کنترل بیماری کرونای جدید و آنفلوآنزا بسیار مهم است، بنابر این هر کس به سهم خود باید ضمن پیشگیری و مراقبت از بیماری و با پرهیز از حضور در تجمعات به یاری مدافعان حریم سلامت بشتابد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند شستن مکرر دستها باصابون، ماسک زدن، حفظ فاصله فیزیکی و در صورت بروز علائم و دو هفته قرنطینه شدن در خانه را تنها راه پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تولای
۱۱:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خودتونو مراقبت بکنین
Iran (Islamic Republic of)
تولای
۱۱:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
خودتونو مراقبت بکنین