بازی فوتبال ولوز - منچستر سیتی/ خوان اول گواردیولا، عبور از دره گرگ‌ها

تیم فوتبال منچسترسیتی فصل جدید لیگ برتر انگلیس را با دیدار برابر ولوز آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچسترسیتی در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر امشب (دوشتبه) از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه مولینوکس به مصاف تیم ولوز خواهند رفت.

در حالی که بازی‌های لیگ جزیره وارد هفته دوم خود شده است، منچسترسیتی آخرین تیم انگلیسی است که اولین بازی خود را در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لیگ جزیره برگزار خواهد کرد.

منچسترسیتی که پس از ۲ قهرمانی متوالی در لیگ برتر، فصل گذشته عنوان قهرمانی را به لیورپول واگذار کرد و با اختلاف ۱۸ امتیاز نسبت به این تیم نایب قهرمان لیگ شد، در فصل جدید مصمم است که جام قهرمانی را از لیورپولی‌ها پس بگیرد. اولین قدم برای انجام این مهم، از پیش رو برداشتن گرگ‌ها (لقب ولوز) است.

پپ گواردیولا امیدوار است که امسال بتواند جام قهرمانی را از یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) پس بگیرد، اما این مربی اسپانیایی با آزمون سختی در دیدار اول مواجه است. او باید به مصاف تیمی برود که فصل گذشته در خانه و خارج از خانه مقابل آن شکست خورده است.

گواردیولا در این فصل لروی سانه و داوید سیلوا را در اختیار ندارد، آن‌ها در ماه‌های اخیر سیتی را ترک کردند، اما به جای آن‌ها "ناتان آکه" را از بورنموث و فران تورس را از والنسیا به خدمت گرفته است.

یکی دیگر از بازیکنانی که گواردیولا در ابتدای فصل در اختیار نخواهد داشت، سرخیو آگوئرو است که به دلیل مصدومیت زانو در ماه ژوئن، ممکن است به مدت ۲ ماه دیگر حاشیه نشین باشد.

ولوز فصل گذشته لیگ را با قرار گرفتن در رتبه هفتم به پایان رساند، اما برای گواردیولا ممکن است این بازی سخت‌ترین دیدار افتتاحیه باشد، زیرا این تیم برابر قهرمان فصل ۲۰۱۹ دبل کرد و ممکن است امشب اولین تیمی باشد که تیم گواردیولا را در سه مسابقه متوالی لیگ شکست می‌دهد.

همه آمار‌ها نشان می‌دهد که ولوز "گربه سیاه" منچسترسیتی است. بدون در نظر گرفتن ضربات پنالتی، گواردیولا فقط مقابل ۲ مربی پنج بار شکست خورده است؛ نونواسپریتو سانتو (سرمربی ولوز) و یورگن کلوپ

ولوز ماه اکتبر فصل گذشته در ورزشگاه اتحاد ۲ بر صفر سیتی را شکست داد و پس از آن در بازی برگشت نیز در ورزشگاه خانگی خود در حالی که با ۲ گل از سیتی عقب افتاده بود با نتیجه ۳ بر ۲ شاگردان پپ گواردیولا را از پیش رو برداشت.

ولوز در دیدار برگشت در حالی منچسترسیتی را شکست داد که ۶۲.۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و این بیشترین درصد تملک توپ از سوی یک تیم برابر شاگردان گواردیولا در تمامی رقابت‌ها بود.

هر چند در آن دیدار منچسترسیتی با اخراج ادرسون در نیمه اول ۱۰ نفره شد، اما این دلیل نمی‌شود که گواردیولا دیدار برابر ولوز را دشوار نداند.

شاگردان نونو با پیروزی برابر شفیلدیونایتد در بازی اول خود در لیگ برتر با روحیه بالا به مصاف سیتی خواهند رفت. باشگاه ولوز هدفش رسیدن به رقابت‌های اروپایی است.

اگر ولوز امشب یک بار دیگر منچستر سیتی را شکست دهد اتفاق جدیدی در کارنامه گواردیولا ثبت خواهد شد، زیرا او تاکنون در کل دوران مربیگری اش هرگز در بازی‌های لیگ سه بار از یک حریف شکست نخورده است.

اوضاع در بالای جدول لیگ برتر انگلیس اکنون به صورتی است که هر تک امتیاز از دست رفته حتی در بازی افتتاحیه می‌تواند برای تیم‌ها گران تمام شود و با توجه به پیروزی لیورپول برابر چلسی، منچسترسیتی باز هم از همین ابتدا خود را در رقابت با این تیم می‌بیند.

آمار ۲ تیم

  • منچستر سیتی در ۱۱ فصل گذشته هیچ کدام از بازی‌های افتتاحیه خود را نباخته است. این تیم ۹ بار متوالی در بازی اول پیروز شده و یک بار هم به تساوی دست یافته است و چنانچه بتواند امشب ولوز را شکست دهد با ۱۰ پیروزی متوالی در بازی اول، رکورددار خواهد شد.
  • منچستر سیتی پس از شکست برابر ساوتهمپتون در ماه جولای، لیگ را قدرتمندانه به پایان رساند؛ در پنج بازی آخر خود پیروز شد، ۲۱ گل به ثمر رساند و تنها یک گل دریافت کرد.
  • سیتی فصل گذشته در ۷ دیدار خارج از خانه شکست خورد.
  • پیروزی ولوز در بازی هفته اول برابر شفیلد یونایتد ۱۹۹۹مین پیروزی آن‌ها در لیگ بود و گرگ‌ها به دنبال آن هستند که به عنوان چهارمین تیم به ۲ هزارمین پیروزی خود در لیگ برتر انگلیس دست پیدا کنند. (تا کنون منچستر یونایتد ۲۲۳۴، لیورپول ۲۲۱۲ و آرسنال ۲۱۱۷ پیروزی داشته اند.)
  • ولوز در بازی برابر شفیلد یونایتد در ۶ دقیقه اول ۲ بر صفر از حریف پیش افتاد در حالی که فصل گذشته سریع‌ترین گل آن‌ها در دقیقه ۹ ثمر رسید. در واقع این تیم فصل گذشته ۲۷ درصد از گل‌های خود در لیگ برتر را در نیمه اول به ثمر رساند. (یعنی ۱۴ گل از ۵۱ گل)
  • آدما ترائوره ستاره ولوزدر ۲ پیروزی برابر منچسترسیتی در فصل گذشته در هر ۲ بازی گلزنی کرد. او در بازی اول هر ۲ گل تیمش را به ثمر رساند و در بازی دوم نیز یک گل زد که این سه گل بیشترین گل زده او در برابر یک تیم در فصل گذشته بود

‏ مصدومان سیتی

علاوه بر آگوئرو، سیتی ممکن است چند بازیکن دیگر را نیز نداشته باشد، برناردو سیلوا از ناحیه کشاله پا دچار مشکل است و مشخص نیست در این بازی به میدان برود یا خیر. علاوه بر او، ریاض محرز پس از اینکه به ویروس کرونا مبتلا شد در حال آماده سازی خود برای این بازی است.

از سوی دیگر امریک لاپورته هم مصدوم است و احتمالا در بازی امشب غایب باشد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم

ولوز:پاتریشیو، بولی، کوآدی، سایس، ترائوره، نوس، موتینیو، مارکال، پودنس، خیمنز، نتو

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، گارسیا، آکه، مندی، دی بروینه، رودری، گوندوغان، محرز، ژسوس، استرلینگ


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار