اولین اتومبیل الکتریکی چند منظوره در آلمان ساخته شد

سازمان هوافضای آلمان موفق به ساخت اتومبیل تمام الکتریکی با قابلیت تغییر کاربری و استفاده چند منظوره شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز هوافضای آلمان مدل اولیه خودروی "U Shift" را معرفی کرد. این اتومبیل حمل و نقل شهری به شکل چند منظوره طراحی شده و قرار است طی سال‌های آینده به بازار جهانی عرضه شود.

خودروی تمام الکتریکی U Shift به منظور ارائه خدمات هوشمند تولید شده که می‌تواند به عنوان اتوبوس، وسیله حمل نقل بار و فروشگاه سیار مورد استفاده قرار گیرد. همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است پایه اصلی اتومبیل سازمان هوافضای آلمان بسیار ساده طراحی شده است.

این پایه چهار چرخ و موتور‌های الکتریکی خودرو را شامل می‌شود که با سیستم رانش و کنترل دستگاه هماهنگ هستند. قسمت بالایی دستگاه می‌تواند بر اساس نیاز مسئول مربوطه تغییر کند و از یک اتوبوس به نوعی باربر الکتریکی تبدیل شود.

اتومبیل الکتریکی U Shift


بیشتر بخوانید


فواید امکان تغییر کاربری U Shift

امکان تغییر کاربری خودروی الکتریکی مورد نظر به مسئولان مربوطه کمک می‌کند که تعداد محدودی از اتومبیل‌ها را تولید کنند و بر اساس نیاز شهر خود قالب لازم را بر روی آن سوار کنند. چنین وسیله نقلیه‌ای می‌تواند در شرایط سختی مانند اکنون که ویروس کرونا به شدت شیوع پیدا کرده بسیار مفید عمل کند.

از آن‌جایی که خودروی الکتریکی U Shift کاملا هوشمند است و نیازی به هدایت مستقیم انسانی ندارد، بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌توانند از این دستگاه به راحتی استفاده کنند و یا بسته‌های درمانی آن‌ها بدون خطر ابتلای اشخاص دیگر برایشان ارسال شود. همان‌طور که گفته شد این خودرو نیازی به هدایت مستقیم انسانی ندارد و افراد به صورت کنترل از راه دور روی این خودروی الکتریکی تسلط دارند.

البته خودروی U Shift در مرحله آزمایش اولیه به سر می‌برد و انتظار می‌رود در مراحل بعدی بدون نیاز به هدایتگر توانایی مسیریابی داشته باشد. هدف اصلی آزمایش‌های اولیه این اتومبیل بررسی عملکرد ویژگی تغییر کاربری آن است و قرار شده در این بین رابط کاربری و سرعت عمل دریافت دستورات نیز مورد بررسی قرار گیرند. گفته می‌شود در صورت موفق بودن آزمایش‌های مذکور، سازمان هوافضا این خودرو را تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار جهانی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار