روستا‌ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه بااشاره به اینکه روستا‌ها نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند، گفت: هشت باب کتابخانه روستایی و سه کتابخانه سیار روستایی در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه گفت : خدمات شایانی در حوزه توسعه کتاب و کتابخوانی در روستا‌ها صورت گرفته و راه‌اندازی هشت باب کتابخانه روستایی و سه کتابخانه سیار روستایی یکی از اقدامات مهم فرهنگی برای توسعه روستا‌ها به شمار می‌آید.

او مجموع کتابخانه‌های روستایی در استان کرمانشاه را اکنون ۲۴ باب اعلام کرد و گفت : از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد هشت باب کتابخانه عمومی روستایی در روستا‌های کمتر توسعه یافته با زیربنای یک هزار و ۸۴۶ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است.

او افزود: در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ تعداد سه دستگاه کامیون به عنوان کتابخانه سیار روستایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته که با نیرو‌های کتابدار متخصص هر کدام به روستا‌ها و مناطق محروم خدمات‌رسانی می‌کنند.

حسنی خونسار افزود: تا پایان سال جاری یک باب کتابخانه عمومی روستایی در روستای «کل‌کش» شهرستان گیلانغرب افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: اکنون تعداد ۱۳۳ هزار و ۶۲۳ نسخه کتاب در کتابخانه‌های روستایی استان وجود دارد.

حسنی‌خونسار افزود: این کتابخانه‌ها با برگزاری تمام فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و مردم روستا به مانند کتابخانه‌های شهری خدمات ارایه می‌دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.