پروانه نمایش «لجن خوار» به زودی صادر می‌شود

کارگردان فیلم سینمایی «لجن خوار» مخاطبانش را به تماشای اثری متفاوت دعوت کرد.

محمد اسدنیا کارگردان «لجن خوار»، درباره آخرین وضعیت اکران این اثر در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: یک‌سری ممیزی‌ها از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فیلم اعمال شد؛ چند ماه طول کشید تا با این وزارتخانه به تعامل برسیم و تغییرات انجام شود. به هر حال فیلم به صورت پلان-سکانس است و شرایط قیچی زدن کار فراهم نبود و نیست؛ ولی فعلاً ممیزی‌ها انجام شده و برای بار چندم در شورای پروانه نمایش برای صدور مجوز اکران تلاش کردیم. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، قول مساعدت داده اند تا فیلم در این هفته پروانه نمایش بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای اکران آنلاین «لجن خوار» دارید، بیان کرد: اگر تعامل صورت بگیرد، آن را اکران آنلاین می‌کنیم. به هر حال اکران آنلاین می‌تواند فرصت خوبی برای دیده شدن بیشتر فیلم باشد، اما بحث اصلی ما اکران در گروه هنر و تجربه است. شخصاً به این گروه علاقه دارم و فکر می‌کنم بستر مناسب‌تری برای نمایش «لجن خوار» باشد. بزرگان زیادی فیلم سینمایی «لجن خوار» را دیده اند و خوشبختانه بسیار این اثر را دوست داشته اند. منتظرم مردم هم فیلم را ببینند و واکنش جذابشان را با قلبم تماشا کنم.

اسدنیا با توجه به اینکه فیلم «لجن خوار» جوایز خارجی از آمریکا و هند به دست آورده است، درباره نقش این جوایز بین المللی در موفقیت اکران فیلم اظهار کرد: صادقانه می‌گویم «لجن خوار» بهترین فیلم من است و بسیار روی آن تعصب دارم. فکر می‌کنم برای مخاطب، فیلم خوب جذاب است نه فیلمی که صرفاً جایزه گرفته است. ما در جشنواره «کویین پالم» کالیفرنیا جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بلند درام و دو جایزه بهترین بازیگری را به دست آوردیم و دو بازیگر ما اولین تجربه بازیگری را در این فیلم داشتند که برایشان موفقیتی بین المللی به همراه آورد. همچنین در «کالابوراگی» هندوستان تقدیرنامه دستاورد هنری را دریافت کردیم، اما وقتی مخاطب فیلم را دوست نداشته باشد این جوایز چه اهمیتی دارد؟ با اطمینان می‌گویم مخاطبان منتظر یک فیلم متفاوت باشند؛ فیلمی که می‌تواند چندین ساعت بیننده اش را درگیر کند.

این کارگردان درباره جدیدترین حضور جشنواره‌ای فیلم «لجن خوار» عنوان کرد: حضور جدید جشنواره‌ای نداریم و هم اکنون تمرکزم بر این است که مخاطبان داخل کشور این فیلم را در شرایط مناسبی ببینند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار