سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد این کشور همچنان به حمایت خود از دولت وفاق ملی لیبی ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، امروز اعلام کرد علی‌رغم آنکه فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، اعلام کرده است به زودی استعفا می‌کند آنکارا به حمایت خود از این دولت ادامه خواهد داد.

کالین گفت «توافق و همکاری ترکیه با دولت به رسمیت شناخته شده لیبی از سوی سازمان ملل همچنان ادامه خواهد داشت علی‌رغم آنکه فائز السراج تمایل دارد استعفا کند.» او در ادامه اضافه کرد «این توافق نامه‌ها تحت تأثیر این دوره سیاسی قرار نمی‌گیرند، زیرا این‌ها تصمیماتی هستند که دولت آن‌ها را اتخاذ می‌کنند و نه اشخاص.»

او اضافه کرد مقامات ترکیه ممکن است «در روز‌های آینده» برای گفتگو در مورد تحولات به طرابلس سفر کنند.

رجب طیب اردوغان پیش‌تر گفته بود ترکیه از اعلام استعفای السراج ناراحت است، اما کالین گفت مهم نیست که رهبری دولت وفاق ملی لیبی بر عهده چه کسی باشد آنکارا همچنان به حمایت خود از این دولت و دو پیمانی که میان آن‌ها امضا شده است از جمله یک پیمان امنیتی ادامه خواهد داد.

در ماه ژوئن ارتش ترکیه به دولت وفاق ملی کمک کرد تا حمله نیرو‌های خلیفه حفتر را دفع کند. حفتر در شرق لیبی مستقر است و از سوی روسیه، امارات متحده عربی و مصر حمایت می‌شود.

ماه گذشته نیز دولت وفاق ملی آتش بس اعلام کرد و خواستار رفع محاصره چند ماهه تولید نفت شد. رئیس مجلس بخش شرقی لیبی نیز خواستار توقف درگیری‌ها شد و ابراز امیدواری کرد که درگیری‌ها در سراسر این کشور که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است، پایان یابد.

حفتر روز جمعه اعلام کرد به مدت یک ماه محاصره تولید نفت را برداشته و با دولت وفاق ملی در مورد توزیع عادلانه درآمد حاصل از تولید نفت موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار