مرکل خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل شد

صدراعظم آلمان خواستار آن شد که ساختار شورای امنیت سازمان ملل اصلاح شود، زیرا به گفته او این ساختار پاسخگوی چالش‌های امروز جهان نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سخنانی خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد و گفت آلمان حاضر است مسئولیت این کار را برعهده بگیرد.

صدراعظم آلمان که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل در سطح عالی برگزار شد سخن می‌گفت، اظهار کرد: «سازمان ملل باید بتواند توسعه بیشتری بیابد تا توانایی برخورد با چالش‌های جهانی قرن ۲۱ را داشته باشد.»

او تأکید کرد که منافع تک تک کشور‌های عضو می‌تواند مانع عملکرد صحیح سیستم سازمان ملل شود. مرکل گفت: «رفاه ما تقسیم می‌شود و رنج و مشکلات ما نیز همین‌طور است. ما یک جهان هستیم.»

صدراعظم آلمان در ادامه به موضوعات لیبی و سوریه اشاره کرد و گفت نتیجه کار سازمان ملل در نهایت همانطور که اعضای آن توافق می‌کنند خوب خواهد بود. او اشاره کرد آلمان آماده است تا مسئولیت خود را در این زمینه از جمله در یک «شورای امنیت بزرگ‌تر و گسترده‌تر» ادامه دهد.

آلمان در حال حاضر به همراه بلژیک، جمهوری دومنیکن، استونی، اندونزی، نیجر، آفریقای جنوبی، تونس، ویتنام و سنت وینسنت و گرنادین‌ها عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل است. اعضای دائمی شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا هستند.

روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز در اظهاراتی خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت شده بود. اردوغان در سخنرانی خود گفت: «سرنوشت ۷ میلیارد انسان در دستان شورای امنیت است. گره خوردن این سرنوشت به ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، نه موضوعی پایدار و نه عادلانه است.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه این را هم گفت که «علی‌رغم آرمان‌هایی که از قبل برای سازمان ملل تعیین شده، این نهاد در توقف درگیری ناتوان بوده است.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار