مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: نفرات برگزیده سیزدهمین سوگواره مجازی هنر‌های تجسمی ۷۲ بغض بوم حوزه هنری استان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نیک رزم مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: هیات داوران پس از بررسی و کارشناسی آثار ارسال شده در مرحله نخست ۱۱۴ اثر را برای شرکت در مرحله نهایی داوری انتخاب کرد و از میان آن‌ها آثار برتر را برگزید.

او گفت: بر اساس اعلام هیات داوران سوگواره هنر‌های تجسمی ۷۲ بغض بوم، در رشته پوستر، محمدامین همزبان به عنوان نفر اول و امیررضا ریحانی فر و الناز خاکزاد به ترتیب نفرات دوم و سوم انتخاب شدند و آثار برگزیده این رشته از حسین نجاتی و حمید عابدینی است.

مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: در رشته نقاشی، میرپیمان احمدی پور نفر اول، یعقوب مشفقی فر نفر دوم و سولماز وظیفه نفر سوم شدند و آثار برگزیده این رشته از حسن بلندی از شهرستان آذرشهر و اعظم محرابی از شهرستان مراغه است.

نیک رزم افزود: در رشته خوشنویسی سوگواره نیز کاظم گیتی نورد به عنوان نفر اول و محمد اسدالهی و محمدنقی نوعی پور به ترتیب نفرات دوم و سوم شناخته شدند و آثار برگزیده این رشته از رضا کوهنورد و اردشیر جهانشاهی از شهرستان اهر، نعیمه رضا اهرابی، هانیه ملکوتی و ابراهیم نظری است.

او گفت: سوگواره هنر‌های تجسمی ۷۲ بغض بوم امسال با توجه به شرایط کرونایی جامعه به صورت مجازی برگزار شد و آثار فاخر و ارزشمندی از سوی هنرمندان استان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.

نیک رزم افزود: از نفرات برگزیده در این سوگواره در مراسمی همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) در محل نگارخانه ماه حوزه هنری تجلیل می‌شود و آثار نیز برای بازدید عموم علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.