گزارش دفتر بودجه کنگره درباره کاهش رشد اقتصادی آمریکا تا ۳۰ سال آتی

دفتر بودجه کنگره آمریکا با ارائه گزارشی اعلام کرد تغییرات آب و هوایی تا ۳۰ سال آینده تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از خبرگزاری رویترز، تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کرونا، رشد اقتصادی آمریکا را به شدت کند کرده است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دفتر بودجه کنگره آمریکا روز دوشنبه با ارائه گزارشی اعلام کرد تغییرات آب و هوایی در این کشور که از سال ۲۰۰۰ میلادی شروع شده است، تا ۳۰ سال آینده تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی آمریکا خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید


در این گزارش همچنین با اشاره بر تاثیر همه‌گیری کرونا در آمریکا، شیوع این بیماری را عامل مهمی برای کاهش رشد اقتصادی عنوان کرد.

محققان اظهار کردند: شرایط آب و هوایی مانند افزایش دما، آتش‌سوزی و آسیب‌های مرتبط با سیل، از مهمترین عواملی هستند که اقتصاد آمریکا را به خطر می‌اندازند.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی می‌کند، بدهی دولت فدرال در سال ۲۰۵۰ تقریباً به دو برابر تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید.

تغییرات آب و هوایی همچنین باعث افزایش آتش‌سوزی‌ها در آمریکا خواهد شد که نقش موثری در کاهش تجارت، کشاورزی و به خطر انداختن امنیت مواد غذایی و واردات دارد. 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار