ملانظری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تاکید وزارت علوم بر ارتباط ۲۵ درصدی پایان نامه‌ها با صنعت

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: وزارت علوم به ارتباط ۲۵ درصدی پایان نامه‌ها با صنعت تاکید کرده است و در حال پیگیری این موضوع به صورت جدی هستیم.

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط این دانشگاه با صنعت اظهار کرد: ارتباط دانشگاه الزهرا (س) با صنعت طی یک الی دو سال اخیر با توجه به سیاست گذاری‌های کلان وزارت علوم و جهت دهی‌هایی که هیئت رئیسه در مصوبات خود داشته به یک باور جدی تبدیل شده است.

او افزود: در حال حاضر با هدف دانشگاه که ارتباط با صنعت بود فاصله بسیار زیادی داریم به همین علت دو فرصت را به صورت جدی برای شکل گیری ارتباط با صنعت دنبال می‌کنیم.

ملانظری تصریح کرد: طبق مصوبه وزارت علوم، استخدام اعضای هیئت علمی پیمانی از ابتدای سال ۹۸ باید به صورتی باشد که آنان به مدت ۶ ماه در صنعت فعالیت کنند و ما این موضوع را به شکل جدی پیگیری کرده ایم. این عامل می‌تواند زمینه خوبی برای ارتباط نزدیک اعضای هیئت علمی دانشگاه با صنعت باشد.

او گفت: اعضای هیئت علمی با گذراندن دوره ۶ ماهه در صنعت به راحتی می‌توانند تجربیات خود را در موضوعات پایان نامه‌ای و زمینه عقد قرارداد‌های بعدی با صنعت متناسب با رشته خود کسب کنند.

ارتباط ۲۵ درصدی پایان نامه‌ها با صنعت

رئیس دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: طبق اعلام وزارت علوم حداقل ۲۵ درصد پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی باید از موضوعات ارتباط با صنعت باشد که برای محقق شدن آن در تلاش هستیم، واقعیت این است که زیرساخت فرآیندی ما برای انجام این کار به علت اینکه تمام پایان نامه‌ها در حوزه معاونت آموزشی نقش داشتند، آماده نبوده است که در حال حاضر برای تغییر آن برنامه ریزی کرده ایم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار