برنامه‌های طبیعت گردی در خلخال قانونمند می‌شود

فرماندار خلخال گفت: اجرای هرگونه برنامه‌های طبیعت گردی و کوهنوردی در مناطق مختلف این شهرستان بصورت قانونمند و زیرنظر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اجرا و برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی، فرماندار خلخال گفت: هر یک از مسئولان هیئت‌های کوهنوردی و آژانس‌های طبیعت‌گردی در چارچوب قوانین و مقررات اعلامی از سوی دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز فعالیت اجازه اجرای برنامه‌های طبیعت‌گردی و کوهنوردی را داشته و از دخالت در امور یکدیگر خودداری کنند.

او افزود: با توجه به صدور مجوز برگزاری تورهای طبیعت‌گردی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و صدور مجوز برای گروه‌های کوهنوردی مجاز از سوی ورزش و جوانان، فعالیت گروه‌های طبیعت‌گردی و یا کوهنوردی فاقد مجوز از وزارتخانه‌های اعلام شده ممنوع بوده و در صورت بروز هرگونه حوادث پیش‌بینی نشده منجر به مصدومیت و یا فوت افراد گروه هنگام اجرای برنامه مسئولیت اجرای برنامه‌های جمعی به عهده افراد برگزارکننده این گونه برنامه خواهد بود.

فرماندار خلخال گفت:‌ تلاش و جدیت بر این است تا پس از خارج شدن شهرستان از وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های مربوط به برگزاری گلگشت‌های خانوادگی، تورهای طبیعت‌گردی و تورهای خانواده‌ محور و نیز اجرای برنامه‌های کوهپیمایی، کوهنوردی در چارچوب ضوابط و مقررات افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار