تجلیل از چهل خانواده شهید گمنام در «چهل چراغ»

آیین تجلیل از چهل خانواده شهید گمنام در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهنگسرای خاوران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، از چهل خانواده شهید گمنام جنگ تحمیلی تجلیل می‌کند.

اسماعیل قضات لو دبیر اجرایی ویژه برنامه «چهل چراغ» و رئیس فرهنگسرای خاوران با اعلام این خبر گفت: عزت و سربلندی امروز ایران مرهون فداکاری و جان فشانی شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است که با استقامت، وفاداری و شجاعت خود به همه ما درس ایثار و ازخودگذشتگی دادند و وظیفه تک تک ماست تا از این میراث ارزشمند برای حفظ عزت و سربلندی میهن مان پاسداری کرده و سیره‌ زندگی این شهدای گرانقدر را چراغ راه آینده‌ خود قرار دهیم.

قضات لو ادامه داد: بر همین اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصمیم گرفت تا به مناسبت چهلمین سالگرد رشادت سربازان سرافراز دفاع مقدس و با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهدای گرانقدر، ویژه برنامه «چهل چراغ» را برگزار کند.

دبیر اجرایی جشنواره گفت: «چهل چراغ» یکی از ده‌ها برنامه ای است که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس و به صورت هماهنگ در تمامی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

در این برنامه که از ۳۱ شهریور ماه به مدت ده روز برگزار می‌شود، از خانواده چهل شهید گمنام در چهل مزار این ستارگان جاویدالاثر تجلیل می‌شود. روایتگری خاطرات دفاع مقدس توسط جانبازان، سخنرانی، اجرای مداحی و برپایی مجلس روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

رئیس فرهنگسرای خاوران در پایان گفت: ویژه برنامه "چهل چراغ" در مزار شهدای گمنام مناطق بیست و دوگانه شهر تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار