اولین قرارگاه سلامت دهان و دندان کشور در سمنان افتتاح شد

اولین قرارگاه سلامت دهان و دندان به صورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روز سه‌شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزیر بهداشت و درمان در این آیین در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: طرح قرارگاه بهداشت و دهان و دندان با توجه به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی سمنان دراین شهر به صورت آزمایشی به همراه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیش‌بینی شد.

او افزود: باید از تجربیات جهانی و به ویژه کشور‌های توسعه‌یافته و در حال توسعه در زمینه توسعه بهداشت دهان و دندان بهره‌گیری شود.

حق دوست با اشاره به ضرورت آموزش به افراد در سنین پایین برای تضمین سلامت دندان افراد جامعه در سنین بالا اضافه کرد: باید به همین دلیل از آموزش و پرورش نیز در طرح قرارگاه سلامت دهان و دندان در سمنان استفاده بیشتری شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: از شخصیت‌ها و چهره‌های بانفوذ در جامعه باید در پیشبرد طرح قرارگاه سلامت دهان و دندان استفاده شود تا مبانی این طرح در بین آحاد جامعه تبیین شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: در اجرای طرح قرارگاه سلامت دهان و دندان دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شهید بهشتی پایلوت هستند.

بهزاد هوشمند، جامعه‌محور کردن مبانی بهداشت دهان و دندان را از اهداف اصلای قرارگاه سلامت دهان و دندان در سمنان عنوان و بیان کرد: رویکرد دندانپزشکی کشور باید به سمت رفع مشکلات جامعه تغییر کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این آیین گفت: تعیین اولویت‌های سلامت دهان و دندان، تدوین سند جامع دندانپزشکی جامعه‌نگر، تحول در آموزش دندانپزشکی، و افزایش دسترسی آحاد جامعه به خدمات سلامت دندانپزشکی، مهمترین اهداف قرارگاه سلامت دهان و دندان در این دانشگاه است.

نوید دانایی با اشاره به وجود آموزش‌های پیشگیرانه در سطح دو و سه در کشور افزود: آموزش‌ها در حوزه سلامت و بهداشت دهان و دندان باید به سطح یک نیز توسعه یابد.

او بیان کرد: در مباحث بهداشت دهان و دندانپزشکی سه حوزه درمان، آموزش و پیشگیری جدا از هم فعالیت دارند ونیاز بود که این سه حوزه یکجا و با هدف خدمت و آموزش بهتر به جامعه هم‌مسیر می‌شد که در قالب این قرارگاه درنظرگرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآور شد: در قالب قرارگاه سلامت دهان و دندان از ظرفیت طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»، کلینیک‌های تخصصی، عمومی و خیری نیز بهره‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار