آغاز برداشت زیتون سبز در استان قزوین

برداشت زیتون در ۷ هزار هکتار از باغات بارور استان قزوین آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : برداشت زیتون در ۷ هزار هکتار از باغات بارور استان قزوین آغاز شده است و  پیش بینی می شود حدود ۲۱ هزار تن دانه زیتون برداشت شود.

علی اکبری افزود: پارسال ۲۶ هزار و ۸۰۰ تن دانه زیتون (۵۳ درصد دانه کنسروی و ۴۷ درصد برداشت دانه روغنی) برداشت شد که از این میزان دو هزار و ۵۰۰ تن روغن زیتون تولید شده است.

او اضافه کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ اقداماتی در باغات زیتون استان انجام شده که شامل پیوند درختان به میزان ۲۷ هزار اصله، تغذیه باغات (طرح تلفیقی تغذیه زیتون) در سطح ۷۰ هکتار، هرس بازجوان سازی در سطح ۵۰ هکتار، هرس باردهی در سطح ۱۲۰ هکتار و تهیه سموم مورد نیاز با آفات درختان زیتون است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین توسعه (احداث باغات جدید زیتون) در سال ۹۸ و ۹۹ در سطح ۲۳۰ هکتار اجرا شده است.

اکبری افزود: برای کنترل آفت مگس زیتون با وجودکلینیک‌های گیاه پزشکی، اکیپ‌های کارشناسی و ایستگاه‌های پیش آگاهی تا مرحله رسیدگی زیتون کنسروی در سطح ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

او اضافه کرد: ۱۳۰ هزار کارت زرد و هزار عدد فرمون و همچنین پروتئین هیدرولیزات و سموم شیمیایی (طعمه پاشی) در باغات زیتون استان اجرا شده که موضوع امر باعث کنترل خسارت مگس زیتون به دانه‌های زیتون شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار