سردار وحیدی:

دشمنان به دنبال تضعیف جهان اسلام هستند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها به عنوان دشمنان اصلی جهان اسلام به دنبال تضعیف و نابودی جهان اسلام هستند.

‌به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی عصر سه شنبه اول مهرماه در همایش بررسی عادی سازی روابط حکام عربی با رژیم صهیونیستی با بیان اینکه مسئله فلسطین همواره مسئله اصلی جهان اسلام است، اظهار کرد: امروز مسئله فلسطین بیش از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. شکست‌هایی که در برخی از حکام دولت‌های عربی استعماری با توطئه‌های دشمنان همراه است، باعث شده تا این مسئله اهمیت بیشتری پیداکند.

وی ادامه داد: سیاست‌های توطئه آمیز در سرزمین‌های اسلامی باعث شده تا این سرزمین‌ها در آتش جنگ بسوزند. امروز سوریه درگیر جنگ خانمان براندازی کردند که بسیاری از زیرساخت‌های آن از بین رفته است. آنچه در یمن می‌گذرد نمونه‌ای دیگری از سیاست‌های ضد اسلامی است که علیه سرزمین‌های اسلامی به راه افتاده است. تلاش برای عدم استقرار ثبات در عراق از جمله این توطئه هاست.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا با ایجاد مجموعه‌ای از اتفاقات لبنان را به سوی بی ثباتی ببرند، اظهار کرد: چند عنصر ثابت در این شرایط به هم ریخته‌ای که در جهان اسلام ایجادشه وجود دارد؛ یعنی نیروی آمریکا در همه موارد و نیروی صهیونیست‌ها در برخی از صحنه‌ها به صورت آشکار حاضر هستند و اطلاعات حضور آن‌ها نیز کاملا برای ما مشخص است. البته در این صحنه‌ها مرتجعینی از حکام عرب نیز حضور دارند.

وی افزود: مواردی که ذکر شد عناصر ثابت همه این اتفاقات هستند. ما در چنین شرایطی احساس می‌کنیم که جهان اسلام ضعیف شده است. دولت برآمده از مردم در مصر توسط یک کودتا براندازی شد و رئیس جمهور آن که به وسیله مردم انتخاب شده بود هم به حبس ابد محکوم شد و طبق روایتی اعلام کرده اند که در زندان فوت کرده است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه دشمنان جریان‌هایی مانند داعش و القاعده را در جهان اسلام ایجاد کرده اند، تصریح کرد: این جریانات با این هدف ایجاد شده اند که اصولاً جهان اسلام احساس کند که هیج راه نجاتی ندارد. این طور به نظر می‌رسد که سرنوشت جهان یا باید در دست افراد تندرو و بی‌منطقی مانند القاعده و داعش باشد و یا به آمریکا پناه ببرد؛ یعنی سرنوشت جهان اسلام را بین این دو موضوع محدود کرده‌اند. امروز جهان اسلام از بسیاری از جریاناتی که به دست خود آن‌ها ایجاد شده سرخورده شده است. این جریانات بخشی از جهان اسلام را نابود کرده و دشمنان در تلاش هستند تا بخش دیگری از آن‌ها را نیز با ایجاد گروه‌هایی مانند داعش و القاعده به نابودی بکشانند.

وی افزود: هنگامی که جامعه اسلامی تضعیف شد، موضوعی مانند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود. دشمنان در این شرایط به موضوعی به نام ایران هراسی دست می‌زنند. شاید برای بسیاری این سوال به وجود بیاید که علت ایران هراسی چیست، باید بگوییم که علت اصلی این موضوع مقابله با توطئه‌های است که توسط دشمنان جهان اسلام به دنبال نابودی آن هستند. هنگامی که داعش ظهور کرد ایران در عراق حاضر شده و در کنار ملت عراق مانع از تصرف بغداد به دست داعش شد. آیا اسم این کار دخالت در امور جهان اسلام است یا مقابله با تروریست‌هایی مانند داعش آن هم در کنار ملت عراق و با درخواست آن کشور.

سردار وحیدی با بیان اینکه ایران در سوریه نیز در مقابله با داعش حاضر شد، خاطرنشان کرد: در گام نخست داعش در سوریه به مزار یکی از صحابه پیامبر به نام حجر بن عدی (ع) حمله و آن جا را نابود کرد.مقابله ایران با تروریست‌ها در سوریه آیا دخالت در امور سوریه است؟ امریکایی‌ها با اشغال افغانستان الان منجی افغانستان هستند، ایران هراسی را به عنوان دخالت در کشور‌های عربی به راه انداخته‌اند، این دروغ بزرگ به ملت‌ها است.

وی ادامه داد: مردم فلسطین بیش از ۷۰سال، زیر چکمه‌های خون‌خواران رژیم صهیونیستی درحال له شدن هستند، این کشتار‌های ددمنشانه فراموش شده است که آمده‌اند صلح درست کنند، این دروغ و تحریف تاریخی بزرگی است. دشمنان این رفتار خود را توسط عالمان به اصطلاح دینی توجیه می‌کنند، فاجعه بزرگ دردناک انسانی و اخلاقی بر پیکره حکام برخی دولت‌های عرب واقع شده است.

وحیدی گفت: طبق آمار‌های خودشان، بیش از ۷۰درصد جهان عرب با این گونه اقدامات مخالف هستند، شما که هستید و از جانب چه کسی و کدام ملت حرف می‌زنید، این عادی‌سازی را آیا به رفراندوم گذاشتید؟

وی ادامه داد: آیا مردم بحرین و امارات این حق را به شما دادند، بحرین که اکنون بدون عربستان نمی‌توانند حرف بزنند، این کشور الان حرف از عادی سازی روابط می‌زند. طراحان توطئه‌آمیز با خیال‌های واهی تصور می‌کنند این رژیم جعی می‌تواند در منطقه ما حضور پیدا کند که از خیالات خام است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی تأکید کرد: روزی که رژیم صهیونیستی بخواهد اینجا پایگاه بزند پایان همه چیز برای اوست، مگر ملت‌های مسلمان مرده‌اند که این اجازه را بدهند، این‌ها همه نیازمندی‌های انتخاباتی و تبلیغاتی ترامپ و نتانیاهو است.

وحیدی ادامه داد: نشست بیروت نشان دهنده اوج فهمیدگی و فرهیختگی است، اتحاد گروه‌های فلسطینی نقشه‌های رژیم صهیونیستی را نقشه برآب می‌کند و جبهه مقاومت پشت مردم فلسطین محکم ایستاده است.

رئیس دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه شاهد نزول اخلاقی و سیاسی حکام عرب هستیم گفت: پناه بردن به رژیم صهیونیستی پناهگاه خوبی نیست و دست دادن در دست رژیم صهیونیستی امید نجاتی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: ملت بزرگ فلسطین پرنشاط و متحد هستند، ما به ندای رهبر عزیزمان مثل همیشه لبیک می‌گویم و تا آخرین قطره خون پشت ملت فلسطین و آرمان‌هایش هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار