۱۵۰۰ هکتار از اراضی میامی تحت کشت پسته قرار گرفت

مدیر جهاد کشاورزی میامی با بیان اینکه محصول پسته در یک هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی شهرستان کشت شده است، گفت: ۶۵۰ هکتار از این میزان باغ مثمر و بارور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی ضمن بیان اینکه کار برداشت پسته از باغات این شهرستان آغاز شده است، گفت: یک هزار و ۴۷۰ هکتار اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه ۸۲۵ هکتار از کل اراضی زیر کشت پسته در میامی نهال و غیر بارور و ۶۴۵ هکتار دیگر باغ بارور و مثمر است، تاکید کرد: میانگین عملکرد در باغات پسته میامی یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است که با این شاخص می‌توان گفت حدوداً یک هزار و تن محصول پسته در شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میامی همچنان با بیان اینکه کار برداشت فلفل از مزارع منطقه فرومد این شهرستان آغاز شده است، گفت: ۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان که غالباً در فرومد قرار دارند تحت کشت این محصول قرار گرفت که با وجود برداشت دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی محصول از هر هکتار می‌توان تخمین زد که امسال ۵۰۰ تن فلفل در این شهرستان تولید شده است.

محمدی از برداشت لوبیا از مزارع میامی نیز خبر داد و گفت: ۸۳۱ هکتار اراضی بخش کالپوش میامی زیر کشت لوبیا به صورت دیم قرار گرفتند که ۵۰۶ هکتار لوبیا چیتی، ۱۹۵ هکتار لوبیا سفید و ۱۳۰ هکتار لوبیا قرمز کشت شده است.

او با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید این محصول در هر هکتار ۴۵۰ کیلو گرم است، افزود: پیش بینی شود در سال جاری ۳۷۰ تن محصول لوبیا در شهرستان میامی تولید شده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی از توسعه پرورش شتر مرغ در شهرستان با ظرفیت ۸۵۰ قطعه در ۱۰ واحد فعال پرواری و مولد نیز خبر داد و ابراز داشت: این واحد‌ها توانسته‌اند ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه میزان تولید گوشت شتر مرغ در این میامی ۸۱ تن است، افزود: ارزش اقتصادی این محصول ۷۲ میلیارد ریال براورد می‌شود همچنین باید گفت اکثر واحد‌های پرورش شترمرغ در منطقه فرومد مستقر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار