جهش تولید با افزایش کارگاه‌های ملیله در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تعداد کارگاه‌های ملیله و میزان آموزش این هنر در زنجان، پس از ثبت جهانی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بااشاره به اینکه ثبت زنجان در بهمن ماه سال ۹۸ به عنوان شهر جهانی ملیله، زنجان را مهد این هنر کرد، گفت:طی این هشت ماه پس از ثبت توسط شورای جهانی صنایع دستی، بیش از ۱۰۵ کارگاه تولید ملیله با هدف اشتغالزایی برای ۱۳۵ نفر در استان زنجان فعال شد.
 
او ادامه داد: این آمار برای کارگاه‌هایی است که از معاونت صنایع دستی شناسنامه و مجوز دریافت کرده اند.

ارجمند خاطرنشان کرد: ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله یک رویداد کم نظیر است که می‌تواند موجب معرفی پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و هنرمندان این شهر شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان افزود: رشد آموزش صنایع دستی به خصوص در رشته ملیله  امسال نسبت به سال قبل چهار برابر افزایش یافته است.
 
او اظهار داشت: با توجه به سابقه دیرینه صنایع دستی و هنر‌های سنتی در اقتصاد شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان، تقویت و توسعه این بخش از مهمترین راهکار‌های اشتغالزایی محسوب می‌شود.

ارجمند ادامه داد: ملیله کاری همواره به عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع دستی استان زنجان مطرح بوده است و در هنر ملیله با استفاده از مفتول‌ها و نوار‌های ظریف نقره و به کارگیری طرح‌های اسلیمی و منظم، مصنوعاتی شامل شمعدان، گلدان، سرویس چای خوری، شکلات خوری، قاب عکس و انواع زیورآلات ساخته می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.