آخرین مهلت ارزیابی تنبلی چشم در استان سمنان اعلام شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه آخرین مهلت ارزیابی تنبلی چشم در استان سمنان ۱۵ مهرماه است، گفت: خانواده‌ها حتما کودکان سه تا شش سال خود را به مراکز ارزیابی بیاورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رضا ایزد پورمدیرکل بهزیستی استان سمنان، ضمن اشاره به ضرورت همراهی خانواده‌ها در طرح ارزیابی تنبلی چشم، گفت: این طرح ویژه کودکان سه الی شش سال است که  تا پانزدهم مهرماه ۹۹ ادامه دارد.

او افزود: خانواده‌ها می‌بایست تا این تاریخ حتماً نسبت به حضور در طرح مبادرت ورزند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در سال‌های قبل این طرح در آبان ماه بود، تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا سبب تا شد تا طرح از نیمه تیرماه آغاز و تا نیمه مهرماه ادامه یابد، افزود: ۱۱ پایگاه دائم بهزیستی استان سمنان پذیرای خانواده‌ها در این طرح هستند.

خانواده‌ها جدی بگیرند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان سنجش ارزیابی بینایی را اصلی مهم در آغاز آموزش و یادگیری نونهالان دانست و بیان کرد: تمام الزامات بهداشتی و مسائل پروتکل‌ها در مجموعه‌های بهزیستی مجری طرح رعایت شده و خانواده‌ها نگران نباشند.

ایزد پور با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا سنجش بینایی در سطح استان سمنان تنها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و لذا نباید نگرانی از بابت وجود داشته باشد، بیان داشت: والدین برای جلوگیری از تجمع در مراکز می‌توانند با برقراری تماس تلفنی، در نوبت دهی نیز شرکت کنند تا راحت‌تر در این طرح مشارکت داشته باشند.

او با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار کودک استان سمنان مورد پایش تنبلی چشم قرار گرفتند، گفت: حتماً خانواده‌ها باید به این طرح مهم و سرنوشت ساز عنایت داشته باشند، زیرا سن طلایی درمان بیماری‌های چشمی زیر هشت سال است و این طرح به تشخیص به موقع کمک می‌کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار