معاون آموزشی وزارت بهداشت:

فرهنگ ایثار و شهادت باید به دانشجویان منتقل شود

حقدوست گفت: فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس باید به نسل‌های بعد از جنگ به ویژه دانشجویان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در مراسم رونمایی از درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان گروه پزشکی که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های بعد از جنگ به ویژه دانشجویان منتقل شود تا جوانان این کشور با اقدامات جهادی ماندگار هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

او ادامه داد: هدف از تدوین درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس آشنایی دانشجویان گروه پزشکی با اقدامات ارزشی جامعه پزشکی در طول دوران دفاع مقدس و در بیمارستان‌های صحرایی است.

حقدوست بیان کرد: افرادی که با فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس آشنایی کامل دارند و مفاهیم جنگ را درک کرده‌اند این روحیه شهادت طلبی و ایثار را تا آخر عمر حفظ خواهند کرد.

روحیه جهادی جزئی از فرهنگ والای مردم ایران است

سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت در ادامه این مراسم اظهار کرد: بنابر فرمایش رهبر انقلاب یکی از سرمایه‌ها و نقاط قوت مردم ایران فرهنگ غنی آن‌ها است. روحیه جهادی جزئی از فرهنگ والای مردم کشورمان است که در دوران هشت سال دفاع مقدس در بین رزمندگان قابل مشاهده بود.

او ادامه داد: در حال حاضر ما باید سرمایه‌های دوران دفاع مقدس را حفظ کرده و با جمع آوری تجربه‌های غنی و ارزشمند دوران جنگ آن‌ها را به جوانان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

فتحیان گفت: جامعه پزشکی در دوران جنگ فداکاری‌های زیادی انجام دادند و به خوبی در بیمارستان‌های صحرایی به رزمندگان ارائه خدمت می‌کردند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: درسنامه آشنایی با معارف دفاع مقدس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ما در بهداری رزمی معارف غنی داریم و باید دانشجویان پزشکی با خدمات بهداشتی و درمانی کادر درمان در دوران جنگ و به خصوص در بیمارستان‌های صحرایی آشنا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار