دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با استاندار قزوین

معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور تبادل نظر در زمینه چگونگی اجرای طرح ملی مسکن، به قزوین سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با سفر به استان قزوین با جمالی پور استاندار دیدار و در ارتباط با چگونگی اجرای طرح ملی مسکن گفتگو کرد.

جمالی پور استاندار در این دیدار گفت: در راستای اعتماد سازی در بین آحاد جامعه باید سیاست‌های جامع و درستی در بخش مسکن اتخاذ شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بخش مسکن در کل دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در سایه نگاه تمام بُعدی و جامع نگر می‌توان مشکلات بخش مسکن را حل کرد.

وظیفه دولت برای تأمین مسکن اقشار ضعیف

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به عنوان دولت برای تأمین مسکن اقشار مختلف جامعه تکالیفی بر عهده داریم.

وی افزود: در بخش مسکن اقدام ملی، پروژه‌های جدیدی را تعریف کردیم و این پروژه ها، جدای از پول فروش نفت اجرا می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سیستم اداری به اندازه کافی، هم نکات مثبت داریم و هم منفی، پس از همه دوستان می‌خواهم که با تمام توان خود، پای کار بیایند.

محمودزاده گفت: در بخش تأمین زمین، جلسات مختلفی برگزار کرده ایم و مهلت ثبت نام نیزتمام شده است.

وی افزود: تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم، هنوز پیامک دریافت نکرده اند و در انتظار دریافت پیامک هستند و با توجه به اینکه تا آخر شهریور، کسانی که پول واریز نکرده اند حذف خواهند شد، افرادی که در نوبت هستند؛ جایگزین آن‌ها خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: توافقی با بانک مسکن منعقد شده است که در حال حاضر، با پیش پروانه، قرارداد احداث مسکن را منعقد می‌کنند.

وی افزود: پرداخت سهم آورده اولیه و ثانویه ثبت نام کنندگان مسکن ملی، در دست مدیر کل راه و شهرسازی استان است و ربطی به بانک ندارد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: تسهیلات بانک قرار بود پس از پیشرفت ۲۰ درصدی اعطا شود، اما قرارداد اعطای تسهیلات در ابتدا منعقد می‌شود.

وی افزود: معرفی افراد به پروژه مسکن بسیار مهم است و اگر می‌خواهیم بانک سریعاً تسهیلات را پرداخت کند باید مشخص شود که یک پروژه ۲۰۰ واحدی مربوط به چه افرادی است.

محمودزاده تصریح کرد: پروژه‌های ساخت مسکن ملی به دلیل عدم نقدینگی نباید متوقف و یا از سرعت آن کاسته شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: اول آبان بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، بخشی از مسکن ملی از سوی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود: از اول آبان سال ۹۷ واگذاری مسکن در قالب طرح اقدام ملی صورت گرفته است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مراحل دریافت تسهیلات مسکن اقدام ملی از سوی بانک، تسهیل شده است.

وی افزود: اگر کسی در تاریخی که مشخص شده، پول را پرداخت نکند از پروژه مسکن ملی حذف می‌شود.

فرخ زاد، معاون عمرانی استاندار نیز گفت: کار احداث مسکن ملی در استان متوقف نشده و با همه محدودیت‌ها کار در حال انجام است.

وی افزود: مهرگان باید به عنوان یک شهر جدید معرفی می‌شد و جمعیت ۶۵ هزار نفری آن تا ۱۰۰ هزار نفر هم افزایش خواهد داشت.

فرخ زاده گفت: فاضلاب مهرگان، هم اکنون به صورت خام در حوضچه‌هایی پایین‌تر دفن می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: برای ادامه پروژه مسکن اقدام ملی، دولت باید اجازه دهد سر ریز جمعیت، در همان شهر ساکن شود.

وی افزود: استان قزوین ۱۷ شهر دارد که زیر ۱۷ هزار نفر جمعیت دارند.

فرخ زاد تصریح کرد: شرایط تورم و قیمت در کشور مشخص است و پیمانکاران نمی‌توانند با این شرایط کار کنند، زیرا قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد، مدام در حال تغییر است.

وی افزود: برای تأمین زمین باید از ظرفیت برخی دستگاه‌ها استفاده کرد زیرا، در استان قزوین برخی از دستگاه‌ها در داخل بافت شهری زمین دارند.

مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: به دلیل ثبت نام بالا، با محدودیت زمین در شهر‌های مختلف استان روبه رو هستیم که از جمله آن می‌توان به شهر مهرگان اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، کل ثبت نام کنندگان مسکن ملی در استان را ۱۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: از میان چهار هزار و ۵۹ نفر از متقاضیان واجد شرایط، دو هزار و ۴۲ نفر تأیید نهایی شدند که از این تعداد، هزار و ۴ نفر وجه دریافت مسکن را واریز کردند.

بیرانوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: برای طرح اقدام ملی مسکن با مشکل زیر ساخت آب و فاضلاب روبه رو هستیم.

وی افزود: برای تأمین هزینه‌های آب و فاضلاب هم اکنون پولی نداریم و باید بودجه ملی برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار