اعلام حالت فوق‌العاده در لوئیزویل آمریکا

شهردار لوئیزویل آمریکا به منظور مقابله با اعتراضات احتمالی ضدنژادپرستی، در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شهردار شهر لوئیزویل در ایالت میسیسیپی آمریکا با اعلام حالت فوق العاده در این شهر، دستور بستن ورودی و خروجی‌های این شهر را صادر کرد.

اعلام حالت فوق العاده در شهر لوئیزویل در آستانه اعلام حکم دادگاه این شهر در ارتباط با قتل برونا تیلور، کارد درمانی سیاهپوست به دست پلیس این شهر برقرار شد. همچنین با توجه به برقراری وضع امنیتی در لوئیزویل اکثر فروشگاه‌های میدان اصلی این شهر تعطیل شدند.

همچنین بنا به اعلام خبرگزاری رویترز، بخش‌های اصلی شهر تعطیل شده و امکان عبور از ایست‌های بازرسی پلیس برای رسیدن به مرکز شهر دشوار است. اگرچه هنوز زمان دقیق برگزاری دادگاه قتل تیلور مشخص نیست، بنا به تصمیم مقامات لوئیزویل مقررات امنیتی در این شهر برقرار شده است.

شهردار لوئیزویل هدف از این اقدامات را تأمین فضا و فرصت برای معترضان احتمالی برای تجمع اعلام کرد. وی تاکید کرد: در عین حال، ما در حال آماده سازی برای هر گونه احتمالی هستیم تا همه را در امان نگه داریم.

تیلور ۲۶ ساله اندکی پس از نیمه شب ۱۳ مارس پس از ضرب و شتم از سوی سه افسر پلیس لباس شخصی که به زور وارد منزل او شدند، به ضرب ۵ گلوله از سوی این افسران پلیس به قتل رسید.

چند ماه بعد قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست ساکن مینیاپولیس به دست پلیس نژادپرست این شهر آتش اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا کلید زد که برغم گذشت ماه‌ها کماکان شعله ور است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار