کاخ ناصری، مهمانسرا می‌شود!/ از خاکستر کاخ قاجاریه طلا برمی خیزد؟

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز گفت: کاخ ناصری شهرستانک با حفظ بنا و اصالت به اقامتگاه و مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با بیان این که کاخ ناصری شهرستانک در آینده با حفظ بنا و اصالت به اقامتگاهی زیبا و مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد، گفت: چند سرمایه گذار برای همکاری در تحقق این هدف اعلام آمادگی کرده‌اند که بعد از برگزاری مناقصه و تشریفات اداری کار بازسازی کاخ نیز آغاز خواهد شد.

او افزود: محوطه درونی و بیرونی کاخ ناصری یا همان کاخ شهرستانک منحصر به فرد و از موقعیت مناسبی برای جذب گردشگر برخوردار است.

محمدی در ادامه با بیان این که بیش از ۹۰ درصد کاخ ناصری تخریب شده است، گفت: مرمت این بنای ارزشمند به حدود شصت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای تأمین آن از صندوق توسعه ملی درخواست بودجه کرده‌ایم.

او افزود: اما مهم‌ترین دلیلی که بعضی سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در کاخ ناصری ناامید می‌کند، مسیر ناهموار دسترسی به آن است که تسهیل آن و احداث مسیری جدید و خارج روستا راه علاجی برای این درد اقتصادی است و همزمان با کار مرمت کاخ انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری البرز با بیان این که بنای جدید کاخ ناصری در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در صورت طی کامل مراحل تشریفات یادشده، فاز نخست کاخ تا شش ماه آینده و فاز دوم تا یک سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.