رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

اجرای دقیق اصول بهداشتی را از همه مطالبه کنیم

ذوالفقاری با بیان این که روند نظارت بر اجرای اصول بهداشتی و اجرای آنها در بخش‌های مختلف مناسب نیست، گفت: باید از نهادها و سازمان‌ها اجرای دقیق اصول بهداشتی را مطالبه کنیم.

به گزارش  حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و پنجمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا امروز چهارشنبه به ریاست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و با حضور ایرج حریرچی معاون کل و دیگر معاونان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

حریرچی در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.

ذوالفقاری پس از ارائه اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا بر تداوم بررسی موضوعی مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از این طریق به صورت قاعده‌مند عمل کرده و نتایج جلسات کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

وی بر لزوم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد و گفت: باید ببینیم تصمیماتی که تاکنون اخذ شده چقدر اجرایی شده است، وضعیت کنونی بیماری کرونا در چه سطحی است، روند‌های پیشرو چگونه است و در نتیجه چه اقدامات جدیدی باید انجام دهیم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در مجموع روند نظارت بر اجرای ‌اصول بهداشتی و اجرای اصول در بخش‌های مختلف کشور مناسب نیست، گفت: باید از نهاد‌ها و سازمان‌ها اجرای دقیق اصول بهداشتی را مطالبه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید سازوکازی ایجاد کنیم که سازمان‌ها و نهاد‌ها بر اجرای اصول‌ در مجموعه خود نظارت کنند و در این خصوص پاسخگو باشند. همچنین نیاز به شبکه جامع ناظری است که علاوه بر نظارت درونی سازمان‌ها، نظارت هم جانبه بر سازمان‌ها و ادارات و نهاد‌های مختلف داشته باشد و گزارشی از روند اجرای اصول‌ بهداشتی را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه کند.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: برای تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان از ظرفیت‌هایی، چون بسیج به عنوان تیم‌های نظارتی استفاده کرد که این تیم‌ها گزارش نظارت خود را به سیستم شبکه بهداشت شهرستان و استان مربوطه ارائه کنند.

وی همچنین طراحی سامانه نظارت همگانی برای همکاری همه مردم کشور در مسیر نظارت بر اجرای اصول‌ها و ارائه مستندات عدم اجرای اصول در نقاط مختلف شهر را پیشنهاد داد.

در این جلسه گزارشی از روند نظارت بر اجرای دستوالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته عالی نظارت ارائه و بر لزوم استمرار نظارت‌های جدی بخصوص با همکاری نهادهایی، چون بسیج و نیرو‌های مردمی بر روند اجرای اصول بهداشتی در تمامی بخش‌های شهر تاکید شد.

در پایان این جلسه نیز گزارشی از نحوه اجرای اصول‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی و پایانه‌های شهری از سوی شهرداری و معاونت عمرانی وزارت کشور ارائه شد و موضوعات و مسائل به وجود آمده در حوزه حمل ونقل درون شهری و برون شهری در اثر شیوع بیماری کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دوم مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۲ هزار و ۷۹۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۶۵ هزار و ۸۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۸۲۸ هزار و ۳۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار