انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز شد

انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب رشته کنکور سراسری در ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر و زبان‌های خارجی هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد. مهلت انتخاب رشته از اموز چهارشنبه ۲ مهر ماه ۱۳۹۹ تا پایان روز شنبه ۵ مهر ماه ۱۳۹۹ است.

تذکر مهم درباره سوابق تحصیلی: باتوجه به ارسال آخرین فایل اطلاعات سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ مبنی بر سوابق (پیش دانشگاهی، ترمیمی، اصلاحی و جامانده) به اطلاع داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌رساند: اطلاعات در سیستم انتخاب رشته بارگزاری شده و به داوطلبان گرامی نمایش داده می‌شود و داوطلبانی که فاقد کد سوابق تحصیلی بوده یا نمرات آن‌ها قبلا به سازمان سنجش ارسال نشده بود می‌توانند نسبت به درج یا اصلاح کد سوابق تحصیلی (دیپلم یا پیش دانشگاهی) در سیستم انتخاب رشته اقدام کنند.

در صورت تغییر نمرات دروس سوابق تحصیلی، درج یا اصلاح کد سوابق، نمرات جدید سوابق تحصیلی در مرحله گزینش نهایی در صورت داشتن تاثیر مثبت اعمال و کارنامه جدیدی برای مرحله اول صادر نخواهد شد.

توجه ویژه: در طی مراحل انتخاب رشته از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرور گر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری کنید در غیر اینصورت به صفحه اصلی بازگشته و مراحل انتخاب رشته را دوباره انجام دهید.

توجه ویژه: انتخاب رشته فقط وقتی تکمیل شده است که در مراحل انتخاب رشته در یک صفحه مجزا از سیستم انتخاب رشته شماره پرونده ۷ رقمی و رسید انتخاب رشته ۱۵ رقمی دریافت کنید.

توجه ویژه: داوطلبانی که مجاز به انتخاب دوره‌های پیام نور و غیرانتفاعی هستند، اما علاقه‌مندی خود را در زمان ثبت نام و یا مراحل قبلی اعلام نکرده‌اند، می‌توانند با خرید کارت علاقه‌مندی، این کد رشته محل‌ها را نیز انتخاب کنند.

توجه ویژه: در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در روند انتخاب رشته با مراجعه به سیستم پاسخگویی سوال خود را مطرح کنید.

توجه ویژه: داوطلبان حتما قبل از ثبت انتخاب رشته اصلاحیه اطلاعیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را مطالعه کنند.

چه کسانی می‌توانند انتخاب رشته کنند؟

داوطلبانی که شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما را داشته باشند.

کلیه داوطلبانی که در یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کرده‌اند، لازم است در مرحله انتخاب رشته، کلیه رشته‌های انتخابی خود را از گروه آزمایشی که در جلسه آزمون آن شرکت کرده‌اند، انتخاب کنند.

داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش، به بخش آزمون سراسری و لینک انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ مراجعه کنند.

متقاضیان حتما باید شماره ۱۵ رقمی را به معنی اتمام انتخاب رشته دریافت کنند و فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر متقاضی داده می‌شود، اما امکان ویرایش وجود دارد.

انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش هم از امروز ساعت ۱۶ در سایت سازمان سنجش آغاز شده و راهنمای انتخاب رشته نیز به تفکیک هر رشته در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است. هزینه این انتخاب رشته ۱۰ هزار تومان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار