فرانسه خواستار فشار بین‌المللی علیه لبنان برای اصلاحات سیاسی شد

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله‌جویانه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، از جامعه جهانی خواست تا برای ایجاد اصلاحات سیاسی در لبنان علیه بیروت فشار آورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس‌پرس، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در یک کنفرانس ویدئویی طی اظهاراتی خطاب به جامعه بین‌المللی، خواست تا فشار شدید و یکپارچه‌ای بر لبنان برای تشکیل دولت جدید اعمال شود.

او در توجیه درخواست خود، مدعی شد که ناامیدی نسبت به اصلاحات وضعیت سیاسی کشور، پس از انفجار عظیم در بندر بیروت به سرعت در حال گسترش است.

وزیر خارجه فرانسه  در خصوص وضعیت فعلی لبنان گفت: «نیرو‌های سیاسی هنوز موفق به توافق در مورد تشکیل دولت نشده اند».

وزارت خارجه فرانسه پیش از این نیز ضمن انتشار بیانیه‌ای، از مقامات بیروت خواسته بود تا هر چه سریعتر ضمن حل اختلافات موجود، اقدام به تشکیل کابینه جدید لبنان کنند. فرانسه از لبنان این را هم خواسته تا اصلاحات لازم و مورد نظر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را انجام دهد.

در پی انفجار مهیب در بندر بیروت و استعفای دولت لبنان، فرانسه مستقیما به دنبال جهت‌دهی سیاسی در این کشور است. مکرون نیز پس از سفر به بیروت، از مقامات این کشور خواست اصلاحات لازم مد نظر او را انجام دهند. او همچنین تهدید کرد که اگر چنین اصلاحاتی رخ ندهد، شخصا اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار