فرید مطرح کرد؛

حمایت بهزیستی از مهد‌های کودک روستایی و حاشیه‌ای/ بررسی واگذاری مهد‌ها در کمیسیون آموزش مجلس

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت از واگذاری مهد‌های کودک، توضیحاتی داد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت از واگذاری مهدهای کودک، اظهار کرد: ۱۵ هزار مهد کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که مجوز فعالیتشان را از بهزیستی دریافت کرده اند.

وی درباره حمایت های سازمان بهزیستی از مهدهای شهری، روستایی و حاشیه‌ای، گفت: سازمان بهزیستی از ۷ هزار روستا مهد‌ها حمایت‌هایی را همواره داشته به عنوان مثال توزیع یک وعده غذای گرم در این روستا مهد‌ها که در استان‌هایی که وضع تغذیه کودکان مناسب نبوده، داشته‌ایم و در این روستا‌هایی که در ۳ سال پی در پی توزیع غذای گرم انجام شده است مشکل سوء تغذیه کودکان رفع شده است.

فرید با اشاره به اینکه شهریه روستا مهد‌ها به صورت متوسط ماهانه ۲۰ هزار تومان است، گفت: همکاری که با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای تعیین نرخ شهریه داریم برای مهد‌های شهری است و مربوط به روستا مهد‌ها نیست. برای مهد‌های حاشیه‌ای نیز کمک‌هایی انجام می‌شود اما از مهد‌های شهری حمایتی خاصی نبوده است و عمده حمایت‌ها مربوط به روستا مهد‌ها و مهد‌های حاشیه بوده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: حدود ۵،۶ سال گذشته محتوایی که در مهد‌ها آموزش داده می‌شد متفرق بود که با کارشناسان خود یکسان سازی محتوا را انجام دادیم و هرسال وضعیت بهتر می‌شد، به تمام استان‌ها محتوا را اعلام می‌کردیم که براساس همین محتوا می‌توانند به کودکان آموزش دهند. هرچند در تبصره ۲ ماده ۲ قانون تأسیس مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی تعیین محتوا با آموزش و پرورش و برنامه و صدور مجوز با بهزیستی بوده است، اما محتوای آموزشی از طرف وزارت آموزش و پرورش به بهزیستی داده نشد، البته محتوای آموزشی که کارشناسان ما تعیین می‌کردند باید به تایید آموزش و پرورش می‌رسید.

وی با تاکید بر اینکه به دوره کودکان پیش از دبستان به عنوان یک سرمایه گذاری باید نگاه کنیم، افزود: باید برای موضوع زیر سن دبستان که بخشی از آن مهد کودک است برنامه‌هایی در نظر بگیریم اگر این طور نگاه شود گام‌های اثربخش‌تری برای آینده کودک می‌توانیم برداریم.

فرید درباره برنامه های بهزیستی در صورت واگذاری مهدها به این سازمان، تصریح کرد: طرحی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کردیم که مهد‌های کودک را از مراکز موجود به مراکز رشد و تعالی همه جانبه کودکان تبدیل کنیم و بر سبک زندگی و مهارت‌های زندگی تمرکز بیشتری داشته باشیم همچنین حمایت‌هایی را برای سایر اقشار که دسترسی زیادی به این آموزش ها ندارند فراهم کنیم تا فاصله بین دهک‌ها را کم کنیم و هدف این است به کودکان دهک‌های پایین این خدمات را برسانیم و کودکان در این دهک‌ها نیز آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی اعتقاد دارد تولی گری مهد‌های کودک باید یک جا باشد، ادامه داد: اگرمسئولیت مهدهای کودک به دستگاه دیگری غیر از بهزیستی داده شود آماده هستیم که با حسن نیت در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهیم تا کودکان آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی درباره اعلام نتیجه نهایی واگذاری مهدهای کودک به بهزیستی یا وزارت آموزش و پرورش، گفت: این موضوع هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در کمیسیون آموزش_تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی می‌شود در مجلس جلساتی تشکیل شد و مجلس معتقد است مهد‌های کودک نیز به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود، اما قرار شد کمیته‌ای تشکیل شده و بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش و مجلس در این کمیته حضور داشته باشند تا کلیات و جزئیات آن بررسی شود و در نهایت در صحن علنی مجلس مطرح و رای گیری شود. بهزیستی آمادگی دارد هر آنچه نهاد‌های بالا دستی تصمیم گیرند، را اجرا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار