برگزاری هشتمین جشنواره خوشه برتر در ملایر

دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر در ملایر گفت: امسال با توجه به شیوع کروناویروس، جشنواره خوشه برتر ملایر یک هفته به تعویق افتاد و به همین علت شاهد استقبال کمتری در این جشنواره هستیم.

برگزاری هشتمین جشنواره خوشه برتر در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اکبر رحیمی، دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر در ملایر به شرکت بیش از ۵۰ کشاورز در جشنواره اشاره  و بیان کرد: چهار خوشه به عنوان خوشه‌های برتر انتخاب و پس از ماه صفر جوایزی به کشاورزان برگزیده اهداء می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه برگزاری جشنواره به همت شرکت پیمان گستر و با همکاری اداره جهادکشاورزی شهرستان انجام شده است، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقاء سطح دانش کشاورزان و معرفی آن‌ها به منظور معرفی قابلیت‌های انگور شهرستان ملایر است.

او همچنین به حضور کشاورزانی از شهر‌های اطراف از جمله خنداب در این جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس امسال نتوانستیم این جشنواره را به شکل کشوری و با حضور کشاورزانی از سراسر ایران داشته باشیم.

دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر ابراز داشت: سلامت خوشه، میزان سلامت قند، یکنواختی خوشه ها و وزن خوشه از اولویت‌های انتخاب برای خوشه برتر است.

رحیمی از آغاز فعالیت شرکت پیمان گستر از سال ۸۴ خبر داد و اظهار کرد: عمده فعالیت شرکت در حوزه انگور بوده و با شناسایی نقاط ضعف در سال‌های اولیه راهکار‌هایی به منظور افزایش عملکرد کشاورزان ارائه کردیم که ۵۰ درصد افزایش عملکرد ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح باغدار نمونه سبب بهره وری بیشتر در باغات شهرستان شده است، ادامه داد: در زمینه اجرای طرح فراز و تیرک‌های داربستی اقداماتی در حال انجام است همچنین کارخانه تولید کود‌های کشاورزی آماده راه اندازی است که امیدواریم با حمایت و کمک مسئولان به انجام برسد.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.