برداشت بیش از ۳ هزار تن گردو از باغ های گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود باغداران امسال حدود ۴ هزار تن گردو برداشت و روانه بازار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود الماسی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت گردو از باغ های استان، گفت: ۱۹ هزار بهره بردار در این زمینه فعال هستند.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی هر منطقه برداشت گردو از اوایل شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود باغداران گیلانی امسال بیش از ۳هزار و ۵۰۰ تن  گردو  برداشت و روانه بازار کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سطح زیر کشت گردو در استان  ۳۹ هزار و ۷۳ هکتار است .

الماسی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی گردو‌های برداشت شده بیش از سه میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال برآورده شده است، افزود: عمده باغ های گردو استان گیلان در شهرستان‌های رودبار، املش، تالش، سیاهکل و رودسر است.

او در ادامه به سرمای بهاره و خسارت به درختان گردو اشاره و با بیان اینکه امسال در تولید این محصول افزایش محسوسی نداشته ایم، گفت: توسعه باغ های گردو در با توزیع نهال و ارقام مناسب و سازگار با مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به احیای باغ های قدیمی در استان ، تصریح کرد: انجام عملیات سرشاخه کاری با پیوند ارقام مناسب و مقاوم به سرمازدگی و تولید بهینه بخشی از اقدام های انجام شده سازمان جهاد کشاورزی برای احیای باغ های گردو در استان است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.