۴۳ برنامه به مناسبت هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۳ ویژه برنامه گرامیداشت هفته گردشگری در استان از سوی این اداره‌کل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: پنجم مهر روز ملی گردشگری و ۶ مهر روز جهانی گردشگری است که به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در سطح سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

او گفت: از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان غبارروبی مزار شهدا، استقبال از اولین مسافران ورودی به استان در فرودگاه و راه آهن زاهدان، افتتاح واحد‌های بومگردی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع‌های گردشگری، راه‌اندازی موسسه آموزش گردشگری و راه‌اندازی کمیته‌های ۲۰ گانه گردشگری در شاخه‌های مختلف این صنعت است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برگزاری مجازی جشنواره غذا‌های محلی، تجلیل از پیشکسوتان عرصه گردشگری، استانداردسازی تاسیسات گردشگری و اهدای لوح ارتقای کیفیت و خدمات به ۱۰ موسسه گردشگری که شرایط خود را ارتقا دادند و بهره‌برداری رسمی از استودیوی گردشگری به منظور تولید محتوا و گفتمان سازی از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان است.

او بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد نمایشگاهی از تصاویر بیایان لوت و گردشگری محرم نیز در اواخر هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

میرحسینی گفت: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری به نام سال «گردشگری و توسعه روستایی» نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری روستایی و برنامه‌های خاص آموزشی برای توانمندسازی جوامع محلی شده که امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف از جمله فضای مجازی اجرایی و عملیاتی شود.

او همچنین افزود: ویروس کرونا سفر‌ها را تحت تاثیر خود قرار داد که در همین راستا «چمدان سلامت» مطرح و سفر‌های هوشمند از مبدا تا مقصد با ایجاد زنجیره اطمینان برای مسافران بدون کمترین دغدغه خاطر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایجاد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در چمدان سلامت توصیه‌هایی برای سفر‌های جدید با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مطرح و برنامه‌ریزی برای سفر‌های هوشمند و اقامت در مراکز استاندارد با رعایت اصول بهداشتی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان انجام شد تا مسافران با آگاهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سفر خوبی را داشته باشند.

او ادامه داد: خوشبختانه در دوران کرونا افزایش پرواز‌ها به سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان و زابل شکل گرفت و توانستیم در بخش صنعت هتلداری افزایش ضریب اشغال را داشته باشیم و برای تسهیل سفر، ارزان سازی سفر صورت گرفت و در سفر‌های هوایی به استان با همکاری شرکت هواپیمایی معراج و تولید در فضای مجازی محتوای متفاوت و با کیفیت و به صورت حرفه‌ای در صنعت گردشگری انجام شد.

میرحسینی با بیان اینکه طرح پویش ملی معرفی سیستان و بلوچستان در مرحله دوم انجام می‌شود، گفت: در سطح ملی یکی از مقاصد گردشگری در دوران کرونا بحث سفر به این استان و جنوب ایران است تا یکی از مقاصدی که شاهد افزایش حضور گردشگران و به سبب آن بهره‌مندی فعالان گردشگری بویژه در نقاط روستایی دارای اقامتگاه‌های بومگردی است شاهد بهبود رونق مجدد کسب و کار‌های گردشگری و ارتقای معیشت روستاییان و همه فعالان صنعت گردشگری باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار