قاچاقچیان سکه‌های تقلبی در اردبیل دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: قاچاقچیان سکه‌های تقلبی در اردبیل دستگیر و تعداد ۴۰۲ سکه تقلبی از این افراد کشف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  سرهنگ صابر افضل‌نیا، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر قاچاق اشیا و آثار باستانی در شهر اردبیل تحقیقات و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شد.

او افزود: به دنبال تحقیقات انجام‌شده چهار نفر از سرنشینان یک خودرو در سطح شهر شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی و متوقف کردن خودرو بازرسی از آن و وسایل سرنشینان، ۴۰۲ عدد سکه با طرح هخامنشی تقلبی کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: با اخذ دستورات قضایی سکه‌های مکشوفه با حضور کارشناسان باستان‌شناسی مورد کارشناسی قرار گرفته و تقلبی بودن آن‌ها محرز شد.

افضل‌نیا گفت: سکه‌های تقلبی مکشوفه از این افراد به همراه مجرمان به مراجع قضایی معرفی و ارجاع شد تا پرونده مراحل قانونی خود را سپری کرده و به تخلفات این افراد رسیدگی شود.

او از تشدید نظارت بر تخلفات در این حوزه خبر داد و افزود: برخورد با متخلفان در این حوزه تشدید خواهد شد تا زمینه برای جلوگیری از این گونه اقدامات فراهم آید که انتظار می‌رود در این زمینه مردم نیز همکاری و مشارکت لازم را داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار