طرح ایجاد صنایع تبدیلی در شهرک بازیافت سمنان دنبال می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: ایجاد صنایع تبدیلی مواد بازیافتی به منظور جلوگیری از خام‌فروشی پسماند‌های شهری در شهرک بازیافت سمنان دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: شهرداری سمنان با راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرک بازیافت سعی دارد به رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و خارج نشدن مواد بازیافتی به صورت خام از شهر اقدام کند.

او افزود: در زمان حاضر کارگاه بازیافت زباله در شهر سمنان وجود ندارد و زباله‌های خشک دارای قابلیت بازیافت به استان‌های دیگر خام‌فروشی می‌شود.

پیوندی بیان کرد: ۹۰ درصد مواد بازیافتی جمع‌آوری شده در پسماند‌های شهر، به دلیل فراهم نبودن شرایط بازیافت، به صورت خام بسته‌بندی و فروخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان اظهار داشت: در جهان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و اکنون در شهر سمنان به دلیل خام فروشی مواد بازیافتی سود چندانی حاصل نمی‌شود و باید با تلاش و همکاری بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی مواد بازیافتی در سمنان ایجاد شود.

او  ادامه داد: سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان برای اولین بار در کشور طرح ساماندهی مواد بازیافتی و انبار‌های فروش ضایعات را در سال ۱۳۹۱ ارایه کرد و اکنون ۱۰۰ انبار فروش ضایعات شهر سمنان، محل کار خود را از داخل شهر به شهرک بازیافت منتقل کرده‌اند.

پیوندی تصریح کزد: تجمیع واحد‌های ضایعاتی در شهرک بازیافت سمنان اقدامی ارزشمند و گامی موثر برای ثروت آفرینی از طلای کثیف در شهر سمنان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.