همایش ملی اربعین حسینی ۱۵ مهر ماه در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: همایش ملی اربعین حسینی ۱۵ مهر ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام عبدالله حسنی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی اربعین حسینی با بیان اینکه توفیق حاصل شده تا امسال میزبان اولین همایش ملی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی باشیم، گفت: این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت شده است.

او با بیان اینکه این همایش با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان و حضور فیزیکی و مجازی اندیشمندان برتر کشوری ۱۵ مهرماه امسال در سالن شهید خودسیانی برگزار می‌شود، افزود: انتظار می‌رود صدا و سیما در پخش زنده این همایش اهتمام ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از عزاداری دانشجویان به صورت مجازی با سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اربعین خبر داد.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال به دلیل عدم برگزاری پیاده روی اربعین، خلائی در این خصوص احساس می‌شد، افزود: ایده برگزاری همایش ملی اربعین حسینی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مطرح شد و ما نیز به صورت همه جانبه از این ایده حمایت کردیم.

او با اشاره به صدور مجوز این همایش از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، تاکید کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در خصوص شور حسینی پیشگام است، با برگزاری این همایش مستندسازی علمی نیز برای ایام اربعین صورت خواهد گرفت.

محمد حسن زاده، دبیر اجرایی اولین همایش ملی اربعین حسینی با بیان اینکه بخش اعظم این همایش به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در همین راستا زیرساخت‌های مربوط به پخش زنده از رسانه‌ها آماده شده است.

او با بیان اینکه سخنرانی‌های کلیدی به صورت حضور فیزیکی و مجازی در مراسم افتتاحیه همایش ارائه خواهد شد، افزود: تاکنون در ۵ محور بیش از ۱۰۰ مقاله وصول و داوری شده و مقالات برتر هر محور مشخص شده تا در پنل‌های تخصصی ارائه شود.

حسین محسنی، دبیر علمی این همایش نیز با بیان اینکه به رغم محدودیت زمانی و شرایط کرونایی کشور، عمده مقالات رسیده از خارج از استان بوده است، گفت: مقالاتی که با محوریت وحدت در جهان اسلامی رسیده چشمگیر بوده است.

او با اشاره به سطح مقالات رسیده به دبیرخانه همایش، افزود: با توجه به این مهم، پتانسیل‌های لازم برای تبدیل به همایش بین المللی در سال‌های آتی وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.