باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بازار خودرو کماکان چشم انتظار تصمیم بهارستان‌نشینان/ بنگاهداران خودروسازی مشتری مداری را فراموش کرده‌اند!

اکنون بیش از هر زمانی بازار خودرو نیازمند ساماندهی است، چرا که مشتری مداری توسط شرکت‌های خودروسازی به پایین‌ترین حد ممکن رسیده است.

حکایت بنگاهداران خودروسازی که مشتری مداری را فراموش کرده اند!به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در دو دهه اخیر تقریبا هر پنج سال یکبار طرح تحقیق و تفحص از مجلس کلید خورده و به نظر می‌رسد که هربار نمایندگان در یک دور باطل به بررسی تخلفات مشابهی پرداخته‌اند و گویا هربار بعد از هر گزارش تحقیق و تفحص مجلس، موضوع رها شده است و شرکت های خودروسازی کماکان راه قبلی خود را ادامه داده‌اند.

اکنون بیش از هر زمانی بازار خودرو نیازمند ساماندهی است،  چرا که قیمت خودرو ثبات خود را از دست داده و مشتری مداری توسط شرکت‌های خودروسازی به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

تنها چندماه از پایان کار مجلس دهم  و قرائت نتیجه آخرین تحقیق و تفحص از شرکت‌های  خودروسازی می‌گذرد که دوباره نمایندگان این معادله قدیمی را از سر گرفته اند تا بلکه بتوانند آرامش را به بازار خودرو برگردانند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری اولین  جلسه تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: این جلسه  هفته گذشته با حضور مدیران شرکت‌های خودروسازی و مسئولان وزارت صمت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان مجلس علت گرانی بیش از حد خودرو را از مدیران این شرکت‌ها جویا شدند، اما آنها پاسخ روشن و قانع‌کننده‌ای ارائه نکردند.

سلیمی تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی گرانی ارز را بهانه‌ای برای گران کردن نرخ خودرو تلقی می‌کنند، درحالی که اگر میانگین قیمت یک خودروی خارجی  را ۱۰ هزار دلار در نظر بگیریم، قیمت یک اتومبیل حدود ۲۸۰ میلیون تومان خواهد بود نه بیشتر. گرچه اتومبیل‌های ایرانی استاندارد خودروهای تولیدی دیگر کشورها را ندارند.

///////

چه زمانی تحقیق و تفحص انجام می‌شود؟

طبق  آیین نامه داخلی مجلس هر زمان نماینده ای تشخیص دهد در هر یک از امور کشور تحقیق و تفحص لازم است آن را به صورت کتبی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم می کند و هیئت رئیسه آن را به کمیسیون مربوط ارجاع می دهد تا اطلاعات کافی به متقاضی دهد، اما در صورتی که متقاضی اطلاعات را کافی ندانست، کمیسیون موظف است جلسه ای بین متقاضی و بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط برگزار کند. متقاضی تا ۱۰ روز بعد از این جلسه گزارش خود مبنی بر تصویب یا رد تقاضای تحقیق و تفحص را به هیئت رئیسه مجلس می دهد و در صورت تصویب تحقیق و تفحص، موضوع به همان کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود و در صورتی که جلسه مشترک هیئت تحقیق و تفحص و کمیسیون تخصصی تخلفات موضوع تحقیق را مهم و مسئول دستگاه یا سازمان را مقصر تشخیص دهند، طرح استیضاح وزیر مربوط در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، اما در صورتی‌ که در گزارش کمیسیون، تخلف احراز و درخواست تعقیب شود، متخلف توسط هیئت رئیسه مجلس حسب مورد به قوه قضاییه یا مرجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

بازار خودرو کماکان چشم انتظار تصمیم بهارستان‌نشینان/ بنگاهداران خودروسازی مشتری مداری را فراموش کرده‌اند!

خلاف شرکت‌های خودروسازی باید مشخص شود

حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کلیدخوردن تحقیق و تفحص  از شرکت‌های خودرو سازی در مجلس اظهار کرد: علی‌رغم حمایت گسترده از شرکت‌های خودروسازی  و جلوگیری از ورود خودروهای خارجی به کشور این شرکت‌ها نتوانسته‌اند به مسئولیت خود در قبال مصرف کننده به درستی عمل کنند.

وی افزود: شرکت‌های خودروسازی به دلیل پیش فروش‌ها و عدم انجام به تعهدات  سنگین و عدم تعادل در قیمت‌ها نگرانی‌های  بسیاری را برای مردم به وجود آورده اند، بنابراین تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودرو سازی باید به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار گیرد، همچنین خودروسازها باید لیست واگذاری های خود را  جزبا ذکر جزئیات به مجلس ارائه کنند تا معلوم شود آیا فعالیت خلاف روال از سوی این شرکت‌ها صورت گرفته است یا خیر.

همچنین مجتبی یوسفی، نماینده مردم خوزستان در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: شرکت‌های خودروسازی پول را از مردم دریافت کرده و از طرفی به تعهدات خود برابر مشتری و صنایع وابسته عمل نکرده است، مجلس قطعا تحقیق و تفحص از شرکت‌های حودروسازی را دنبال خواهد کرد.

وی افزود:  شرکت‌های خودروسازی باید شیوه واگذاری خودرو به مشتریان را تغییر دهند، چرا که این شرکت‌ها در واقع بنگاه‌هایی هستند که به جای داشتن دغدغه مشتری مداری مشغول امور رانتی هستند.

اگرچه در تمامی تحقیق و تفحص های قبل و همین تحقیق و تفحص ۳ ماه پیش نتیجه به قوه قضاییه ارجاع شده است، اما به نظر می رسد برخی از اتفاقاتی که باعث هرج و مرج در شرکت های خودروسازی بوده نه تنها تخلف که ضعف قانون در آن دیده می شود و برای بهبود اوضاع باید قانون گذار به فکر اصلاح قانون باشد تا با این کار مانع دور زدن و استفاده از خلأهای قانونی توسط برخی سودجویان شود، چرا که در غیر این صورت تحقیق و تفحص های متعدد به جز اتلاف وقت و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی سود دیگری برای مجلس نخواهد داشت. از این رو انتظار می رود مجلس یازدهم با نگاهی به تحقیق و تفحص های پیشین راهکارهای لازم برای جلوگیری از اتفاقات گذشته را بیابد و آن را برای اصلاح امور به کار بندد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۹:۴۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
شاید ۹۹ درصد نظرات رو بخونید متوجه میشید که ریشه ی فساد در امور فراوانه و مردم از شما دلسرد شدن.وقتش نیست بنظرتون که به خودتون بیاین.بابت هر صندلی مسئولیت ۷۰ شهید دادیم.خجالت بکشید.خودرو رو به هر روشی شده ارزون کنید و مبارزه کنید با گرونی.به هیچ عنوان سند نزنید تا مبلغ دریافتی مشخص نشه.قیمت هارو دقیق مشخص کنید.مصوبه بذارید.نظارت کنید.ارتش وارد میدان شده.سپاه هم بشه.بسیج هم بشه.قیمت هارو کنترل کنید.یادتونه با شرورشیا چجوری برخورد کردین.بااینها هم همونجوری یکصدا برخورد کنید.با یاقی های اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
دنا پلاسها تحویل بگیرن تا بعد علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
متاسفانه واردات خودرو رو ممنوع كردن.جواز هر 3 ماه افزايش خودرو رو به خودروسازان داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سهم خواهی نمایندگان جدید از بازار خودرو درصد بگیرن دیگه کاری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
این ها هم سهم خود را میخواهند بگیرن بی خیال میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
از کسی که دنا پلاس گرفته توقع داری بیاد با خودرو ساز درگیر بشه که چرا قیمتها اینجوریه
زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
چشم انتظار چی خودروشونا گرفتن. دیگه کاری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
آقای قالیباف می گفتی مخالف ۴درصدی ها هستی پس چی شداززمان شما همه اجناس چند برابرشد وشما سکوت کردید
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۰۲:۲۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
بخدا که هیچی حالیشون نیست اخه اشغال پراید چرا باید این قیمت باشه صاحب نداره همه چی خر تو خره بابا یه گزارش سفت وسخت بگیرین نه درب نوشابه برای هم باز کنین یا دریچه سوپاپ بشین خدا انشالله عذابشون رو زیاد کنه
-
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
بايد وردات آزاد بشه ماشين لوكس باقيت پرايد واردبشه تا ببينيم چطوري قيمت خودرو واقعي ميشه از اين حباب الكي دربياد
Iran (Islamic Republic of)
زمستان
۰۱:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
پراید شده 140 ،چجوری مردم ماشین بخرن ؟؟؟
با چندرغاز حقوق که نیاز های اولیه رو نمیشه تامین کرد ،توقع دارن ۱۴۰میلیون پول بدیم.
این دیگه اوج نامردی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
قیمت ورق فلزات رو ثابت و کاهش بدید حله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هیچ کاری انجام نمی دهند فقط یه نمایشه مثل مجلسهای قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خدالعنت کنه مدیران بیعرضه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خدا ریشه ظلم را بکنه
امروز تو خیابان دیدم یک نفر داره اشتغال ها را میگردد تا غذا پیدا کند, بچه ام ازم پرسید بابا, این اقا چه کار می کند؟
خدا وکیلی خودتان بودید چی جواب می دادید؟! من فقط سرم را پایین انداختم.
شهدا شرمنده ایم. پناه بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۲:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تا وقتی دولتیون از گرانی کالا ها منتفع میشن دم از کنتل بازار نزنین خواهشا مردم رو مچل نکنین
مردم خودشون کلی درد دارن
فقط نمک میپاشین
آقایون سال آخرشونه تا میتونن کار شکنی میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۲:۲۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودرو سازی دولتیه چاقو که دسته خودش رو که نمی بره . پس حالا حالاها منتظر بالا بالا باشید .بده سرگرمی دلار ، سکه،خودرو، مایحتاج روزانه دارید و همیشه مشغولیت دارید .شما مردم شکر ندارید این همه کار و مشغولیت علی برکت الله .
Iran (Islamic Republic of)
Hosseini
۲۲:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چرا بخاطر تورم قیمت خودرو هر سه ماه یه بار گرون بشه
ولی دستمزد کارگر با منت فقط یه بار اونم در حد ناچیز!!!
عدالت کجاست؟
کی باید از حق این ملت دفاع کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من که نمیتونم یه پیکان رده خارج رو بخرم چطور میتونم فرزند اوری کنم تا امار جمعیت کشور بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۲۱:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام.از وزیر صنعت و خودروساز میخواهیم در ثبت نامی فروش فوق العاده بصورت قرعه کشی هیچ نوع وجهی گرفته نشود،لطفا هرگونه واریز بعد اعلام اسامی برندگان باشد و به متقاضیان خرید مهلت پنج روزه دهند،تقریبا برای هر خودرو حدود دویست متقاضی دارد و احتمال برنده شدن حدود شش دهم است،چرا پول مردم هر دوهفته برود تو قرعه کشی بلوکه شود و مردم دچار ضرر مالی شوند،همچنین خواهشمندیم حداقل بطور موقت حدود یک میلیون خودروی ارزان و باکیفیت خارجی در مدت کوتاه وارد شود و با نرخ دولتی بصورت قرعه کشی و بدون تعرفه به مردم فروخته شود تا قیمتهای کاذب شکسته شود،بسیاری از مردم در تامین نان خالی خود نیز مشکل دارند،با توجه به داخلی سازی برخی قطعات و کاهش ارزبری قیمتها باید کاهشی باشد،مردم میخواهند با قرض،وام وبصورت قرعه کشی خودرو بخرند.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۰:۲۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نماینده؟؟؟؟؟؟؟ مگه نمایندگان حامی مردم هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
واقعا علت گراني خودرو رو نميدونن؟؟ خيلي ساده ست! يا واردات رو آزاد كنن يا كارخونه توليد ماشين بزنن وقتي تقاضا اينقدر زياده. هم جوان ايراني ميره سركار هم توليد ملي هم نياز بازار و گراني رفع ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بهارستان نشینان با دناپلاس دهانشان بسته شد. خلاص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
همه ی این گرونی ها زیر سر خودروسان هست.عمدا قطره چکانی میکنندتا همان قیمت خورو گران بشه.آنقدر نفوذ دارند که کسی نمیتونه جلوشان وایسه.فقط شورای رقابت میتونست اینکارو بکنه .اما از زمانی شورای رقابت را کنار گذاشتند.قیمت خودرو خیلی گران شد.حالا هم که دوباره برگشتهدیگه نمیتونه کاری بکنه.فقط مجوز گرانی رو صادر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دلال های بهارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
مافیای بهارستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
مجلس به اصطلاح انقلابی که با نام انقلابی بودن ولی با تفکرات اصلاحات چی وارد مجلس شدید ،دودی از کنده شما بلند نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
مشتری مداری مربوط به کشورهائی که قانون انسانی برقرار نه اینجا که قانون جنگل !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
فقط بدین به نماینده های بیچاره گناه دارن تخم مرغ 45هزارتومن دلار از30ردشد فقرتورم اشکال نداره پیازرفته به عرش فلک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
به این مجلس انقلابی چه امیدی بسته بودیم، ولی برعکس شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
به دلیل رانت خودرو سازها و بعضی از نهادها تحقیق تفحص نمی شوند
-
مصطفی
۱۷:۴۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چرا مردم را در انتخاب خودرو مطابق با سلیقه و جیب خود آزاد نمی گذارید چرا واردات خودرو را از سر نمی گیرید این دوشرکت خودرو ساز ایرانی که خون به دل مردم آورده اند با این خودرو های بی کیفیت چرا اینقدر از انها حمایت می کنید . به خدا مسئولیت گذرا و روزی باید در نحضر عدل الهی پاسخگو مردم باشید . بترسید از غضب خداوند .
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۷:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا مقصر اصلی گرانی خودرو هستن با کاهش تولید قبلا راحت از نمایندگی نقد ماشین میخریدی ولی حالا باید از بازار آزاد خرید کنیم یعنی نمیشه یک قانون تصویب بشه که قیمت هر ماشین مشخص باشه وکسی که بیشتر از اون قیمت بفروشه مجازات بشه نظارت واقعا ضعیفه !!!!!!!!!!!!!! علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ارزوی مذاکره
۱۶:۵۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خخخخ چشم انتظار بهارستان نشسنان؟ چه خرفهایی میزنید اینها دنا700تومنی را300تومن خریدند اونوقت میایند برای ملت تصمیم گیری کنند اینها برای خودشون انقلابیگری وجهادی هستند نه برای کشور ومردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بهارستان نشیان خودرو را به رانت دناپلاس فروختند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تا زمانی که خودرو سازان با یک خودرو دست چندم روز دنیا ( دنا و...) دهان نمایندگان را میبندند هیچ انتظاری از هیچ مجلسی نباید داشته باشیم فقط باید بگیم خدایا خودت همه را به راست هدایت فرما وما را از دست این دو شرکت نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
انسانم آرزوست.....
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کسی از مسئولین نمی خواد خودرو ارزان بشه
تنها راه این هستش که خودرو نخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تو نخر واسه تو ارزان میشه. اگه اینطور فکر می کنی که نباید هیچ چیز خرید حتی تخم مرغ
و از گرسنگی مرد. زمان احمدی نژاد هم یک سال گفته شد پسته نخرید ارزان شد؟ فقط آرام تر گران شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دنا پلاس گرفتند و خود را فروختند
Netherlands
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کیف اینگلیسی کار خودش را می کند . اینها هم فقط ادای مجلس انقلابی را دراوردند . خودروسازها با یه دناپلاس قلع و قمشون کردند و رفت تموم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
امروز رفته بودم میوه فرشی گوچه بخرم یک خانواده با یک پسر و دختر آمدن ۵ عدد خیار ۱ عدد گوجه و ۱ عدد نارنگی و ۲ عدد انار برای بچه ها خریدن شد ۲۷ تومان پدرشان خیلی سختش بود این همه پول بدهد برای ش بسیار گران بود
پدران شرمنده هستند
انشا الله کل مسئولین ایران به زودی شرمنده عالم خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو با تعرفه صفر گمرک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نماینده خود فروش تصمیمی بسود ملت نخواهد گرفت

بله مجلس انقلاب خود را به قیمت ناچیز دناپلاس فروختند
ارزش وجودی این مجلس انقلاب دناپلاسی بیش نبود

درصورت ارزش واقعی انسان که حضرت علی ع می فرماید بهشت و روان الهی است

و می فرمایند ای مردم ارزش وجودی شما هشت است پس خود را به کمتر از ون نفروشید
Georgia
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
گرانی تورم وخیلی خبرهای داغ امروزمقصرش دشمنه که میخوان مارو به اعتراض وادارکنندکه تیرشون به اشتباه میخوره اماشمامسئول ازشمادرخواست میکنم که مشکلات اقتصادی برطرف کنیدتادشمن غلط زیادی نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا تیرشون دقیق به هدف خورده نه میشه اعتراض کرد نه میشه درستش کرد فقط میتونیم بگیم مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
یعنی بی کفایتی مسوولین ما به خاطر امریکاست؟خداوکیلی خیلی ساده لوحانه هستش که فکر کنی اینهمه دروغ ودزدی واختلاس وهزاران درد دیگه مقصرش امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دو روز پیش یکی از دوستان ساینا مدل 98-گرفت صد و پنجاه و هشت میلیون چون مجبور بود مادرش مریضه باید هر روز ببره دکتر و بعدش سرکار البته اردی مدل84خودشم سی و هشت میلیون فروخت چون پوسیده بود واقعا بدبخت شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
واقعا خسته شدیم.فقط تو ایران خرید خودرو میتونه یک آرزوی دست نیافتنی باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
امید به زندگی مردم رو از بین بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
باسلام ای مردم تا این دولت فعلی روی کار هست هیچی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
پس معلوم شد مجلس 20 درصدی هم نمیتونه کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بزار انقد بمونن نفروشن تا ی پراید بشه 500 ملیون ما که کلا قیده ماشینو زدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ولی خودمونیم چه مملکتی شده گل بلبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودروساز با صرف اهن و کارگر و برق و مالیات و خط تولید دنا رو 252 تومن قیمت میده. دلال که فقط ماشین رو ثبت نام کرده 400 میلیون سود می خواد.
این ترس که ماشین قراره گرون بشه باعث اینه که هیچوقت قیمت پایین نیاد. ضمنا تولید ماشین کم شده و یا باید خط تولید اضافه کرد یا واردات کرد وگرنه از این به بعد تو نمایشگاه ها بیشتر از خیابون ماشین پیدا می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
لگر مثل ترکیه از دلال ودلالی مالیات بگیرن هیچ وقت اینطور نمیشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
مردم رفاه میخوان ارامش میخوان بابامردم کمرشون شکست ب خدا شکست مرگم ارزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هنوز منتظر شنبه ای که تخم مرغ شونه ای ۲۸ تومن میشه هستم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۲:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودروسازا خودروهای ۲۰ سال پیشو میخوان با قیمت خودرو های روز مقایسه کنن دیگه نباید اجازه افزایش قیمت بهشون داد باعث گرونی خود خودروسازها هستن براشون نمیصرفه تولید نکنن تعطیل کن یا صادرات کنن ببینیم مشتری دارن با این قیمتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نظرات کو!!!! ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
می خواستن دنا پلاس بدن بهشون و دهنشون رو ببندن که لو رفت حالا که به ماشینا نرسیدن می خوان یه کم فقط یه کم این شرکت های کلاهبردارو با این طرح تفحص غلغلک بدن صبر کن بیچاره ها بزودی با یه کلک دیگه به دناپلاسا میرسین
Iran (Islamic Republic of)
محمد فرحناکی
۱۲:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هر وقت حقوق معلمان زیاد شد و رتبه بندی اجرا شد،ماشینم ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
واقعا شماها معلمان چقدر رو دارید هرچه افزایش جقوق بدهند بازهم میگویید کم هس سیرمونی ندارید
Germany
سعید
۲۱:۵۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
برو خداروشکر کن که معلمی کسی کارگره یا بیکاره باید چ گلی سرش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
شما که کل سال رو علافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
شکر خدا کلاس ها آنلاینه
اما شماحقوقتون سر جاشه
چی میخواید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
پس چشم به انتظار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تنها راه پایین آمدن قیمت لگنهای داخلی واردات خودروهای واقعی،مدرن، ایمن و ارزونه. تا خودروسازهای کلاهبردار و متقلب و گندم نمای جو فروش با مخ بخورن زمین و بترکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
این بنده کوچک خدا بارها گفته ونوشته ام تا درصنعت خودرو انحصارهست وضع ازین بدترمیشود.بیش از۴۰سال است که کارخانجات خودروسازی هم دولت وهم مردم بیچاره را درگروگان خوددارند.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۴:۰۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دولت خودش سهام دار شرکت های خودرو سازه نصف سهام آنها مال دولته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
اقایان خودرو ساز وزیر صنعت خجالت بکشید مسلمونا یه ماشین از رده خارج 81 دارن میدن 50 میلیون زشته ابرو انسانیتو بردید بکشید قیمت پایین مردم ماشین دست دومم نمیتونن بخرن به خودتون نگا نکنید مسلمون چکار داری میکنی چوب تحریم ما باید بخوریم به ما اصلا مربوط نیست و نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
اون سفرش از رده خارجه چ برسه ب مدل 20 سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من از آقایان مسئول یک سئوال دارم چطور مجوز افزایش سه ماهه خودرو رو قانونی تصویب کرده اند نسبت به افزایش حقوق کارمندان و کارگران سکوت کرده اند؟ اگر تورم بخشی مبنا است که نص قانون است که حقوق و دستمزد هم باید متناسب با تورم افزایش یابد!
چطور آقای رییس‌جمهور چندی قبل گلایه کردند که نباید یک محصول از پارسال تا امسال در شرکت های دولتی چند برابر شود و الان به همان حرف خودشان عمل نمی کنند و برخورد نمی کنند؟ و چرا رسانه ها به این موضوع ورود نمی کنند که قیمت کارخانه نباید تحت تاثیر حباب روانی بازار باشد.
ساده لوحانه ترین تصمیم این است که بگوییم قیمت بازار را که نمی توانیم کاهش دهیم پس قیمت کارخانه را به قیمت بازار برسانیم!!! جل الخالق
Netherlands
احمد
۱۰:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هیچ فایده ای نداره.
این مجلسم نشون داد که هیچ امیدی نیست.
اینا هم دنبال منافع خودشونن نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۲۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
راه حل فقط آزادی واردات و فروش خودرو خارجی با قیمت کارخانه خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من موندم انهایی که حین مذاکرات هسته ای چوب لای چرخ مذاکره کننده ها میزاشتن و میگفتند مذاکره بد یا نباید با امریکا رابطه برقرار بشه الان کجا هستند یا موشک هوا میکردن در موقع مذاکره الان کجا هستند مردم بدبخت شدن پس انداز یک عمرشان از بین رفت مگه نمیگفاید مذاکره بد الان برگشتیم به دوره احمدی نژاد دیگه بیان جلو جوب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
خوب مشخصه که حامی این دولتی. همه از دست روحانی می نالن شما از دست کی مینالی دقیقا ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
لطفامسؤلین خاموش، قیمتهای حبابی رابشکنند!؟!؟ خیلی قیمت خودروها بالاست! ؟؟ درسال 96 یک فرد عادی باتعرفه های آن سال نمی توانست خودرو بخره وباتوجه به سطح درآمد آن زمان(4سال پیش رامیگم نه یک قرن پیش!!! ) بازباخریدن خودرومشکل مالی داشتیم، درحال حاضر درطول یک سال چقدر برقیمت خودرووتمام نیازمندی های جامعه یک مرتبه وروزانه، وحبابی ، افزایش یافته، بدون اینکه قدرت خرید مردم عادی بالا بره!!
علاوه برقیمت بالای خودرو ها، استبدادخاصی برقوانین وشرایط خرید خودرو وجودداره!!!! چرا!! ؟؟ مگر مردم برده های شما هستند!؟! جلو تمام اختیارات وسلیقه ها ازمشتری درخرید خودرو، گرفته شده واینجا خودروسازان هستند که به جای مشتری تصمیم می گیرند!؟!؟ چرادولت ومسؤلین، بامردم ایران اینگونه رفتارمی کنند!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۹:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سوالی که پاسخش معلومه چرا مجلس ورود نمی کند؟؟؟؟پاسخ چون خودرو سازان مجلس را خریده اند.وقتی ماشین رو با این شرایط دارن به ملت بی چاره میفروشن...مجلس به راحتی چند ماشین خوب را می‌تونه انتخاب کنه ...و بخره دیگه مجلس اعتراض نخواهد کرد .... . ...ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بحث قیمت به کنار. اگه واقعا به دنبال علت گرانی و تورم در بازار خودرو هستید کافیه توجه داشته باشید وقتی خودرو ساز داخلی توان پاسخگویی به نیاز امروز مشتریان را نداره و ماشین رو با یک سال تاخیر تحویل میده ، این یعنی اینکه تقاضا در حال افزایش و عرضه هم صفر. بنابراین افزایش قیمت تحت تاثیر به هم خوردن رابطه بین عرضه و تقاضاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سامان دهی شامل چرخه تولید که شامل عرضه و بازیافت هم میشود اینها بدون توجه به نیاز جامعه و بازاریابی آن فقط دارن راه خودشان رو میرون و با بانکها هزینه ها شان را از جیب مردم میگیرن!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کار دیگه از بهارستان پاییز و زمستان گذشته که سرما سخت سوزان است
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۲۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
همگی روتون سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
من وقتی دناپلاس سوار بشم بدون قرعه کشی و ... دیگه نمیتونم به خودروساز گیر بدم کاش نمایندگان انقلابی در این جنگ اقتصادی در حد متوسط مردم زندگی می کردن تا دلخوش بودیم مشکلات رو درک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
آها فهمیدم منظورتون اینکه که خیلی ارزانه باید گران بشه هر خبری که میذارید از گرانی فردا دو برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چند ماه قبل با انبوه خبرها نمونه اش YJC درباره سودآوری بورس و جذب سرمایه های خرد مردم که خیلی ها تنها سرمایه باقی مانده زندگی براشون بود به بورس جذب کردین تا قیمت دلار رو یواشکی و خیلی آرام بالا ببرین و وقتی مردم فهمیدن چه خبره که خیلی از سرمایه ها از دست رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تو برو وضع سفره مردم رو که هر روز کوچک تر شده و الان تقریبا هیچ شده درست کن ماشین نخواستیم
خیال کردین این ماشین ها که بلای جان مردم هستند قیمت کارخانه هم حتی منصفانه است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کی بازار گوشت مرغ میوه حقوق کارگران و لبنیات و مسکن رو بررسی میکنن خودرو میخوایم چی کار کی بازار نیازهای اصلی مردم رو برسی میکنن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هر وقت قیمت تخم مرغ درست کردی اونم درست میشه
آخرین اخبار